شهرستان ها

ارتقای فرهنگ مطالعه آسیب‌های اجتماعی در جامعه را کاهش می‌دهد

نمین- رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین گفت: ارتقای فرهنگ مطالعه و اقبال عمومی از کتاب، زمینه آسیب‌های اجتماعی در جامعه را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهین سلامتی عصر شنبه در مراسم راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در کمپ ترک اعتیاد شهرستان نمین همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: تلاش ما این است تا قشر کثیری از اعضای جامعه با استقبال از برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی به سمت آگاهی اجتماعی سوق داده شوند.

وی با اشاره به اینکه عدم آگاهی خانواده‌ها از وظایف اجتماعی و خانوادگی سبب شده تا در نحوه رفتار با نوجوانان دچار سردرگمی شوند، تصریح کرد: امروز جوانان ما با انواع حربه‌های دشمن در دام اعتیاد، انحرافات اخلاقی و… هستند که گسترش فرهنگ مطالعه به ویژه در بین اعضای خانواده زمینه این آسیب‌ها را کاهش می‌دهد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین گفت: با هدف دسترسی اقشار مختلف به کتاب، اولین سازه ایستگاه مطالعه در کمپ ترک اعتیاد نمین با مشارکت اداره بهزیستی و کتابخانه‌های عمومی این شهر فعال شد.

سلامتی با بیان اینکه همنشینی با کتاب و ارتقا آگاهی در حوزه‌های مختلف به عنوان هدف اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی پیگیری می‌شود، افزود: در این سازه مطالعاتی بیش از ۳۰۰ جلد کتاب در دسترس مددجویان این مرکز قرار گرفته تا در کنار مراقبت‌های درمانی، با مطالعه کتاب‌ها به تقویت روح و حافظه پرداخته و از گرایش به سمت اعتیاد پرهیز کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حاشیه راه‌اندازی این سازه فرهنگی خیرین نیز به منظور اهدای کتاب برای این سازه مطالعه، اعلام آمادگی کردند.

سلامتی از متولیان فرهنگی استان و شهرستان خواست در تجهیز مکان‌های عمومی به کتاب‌های فاخر همت کرده و زمینه مطالعه اقشار مختلف مردم فراهم آید.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین از اقدام اخیر شهرداری اردبیل در تجهیز اتوبوس‌های شهری به کتابخانه تقدیر کرد و ادامه داد: این اقدام شهرداری حرکتی ارزنده در راستای ارتقا فرهنگ مطالعه است که باید در تمامی شهرها جریان داشته باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا