ورزش

پرکاس در دفاع پای بکن‌باوئر را وسط کشید

اریکسون مربی است یا مدیر فنی؟

رضا پرکاس به انتقاداتی که به انتخاب او برای هدایت صنعت نفت آبادان وارد می‌شود واکنش نشان داد.

به گزارش ورزش سه، رضا پرکاس که به تازگی به عنوان سرمربی تیم صنعت نفت در لیگ برتر بیست و دوم انتخاب شده است، امروز در جلسه هم‌اندیشی مربیان تیم ها با مسئولان سازمان لیگ برای آغاز لیگ برتر شرکت کرد. او پس از این جلسه در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: پیشنهاداتی داده شد و قرار شد مربی ها و باشگاه ها تا دو روز دیگر نظرات‌شان را بدهند و سپس به جمع‌بندی برسند که هم تیم ملی ما بتواند با قدرت در جام جهانی شرکت کند و هم به باشگاه های فرصت بدهند که با کیفیت بازی ها لطمه ای نخورد.

او سپس در واکنش به اینکه قرعه‌کشی همه لیگ ها انجام شده اما زمان شروع لیگ ما مشخص نیست گفت: زمان حدودی شروع بازی ها را گفته‌اند و الان بحث بر این بود که با توجه به فیفادی ها یکی دو روز جابجا شود.

پرکاس در مورد دغدغه مربیان در این جلسه توضیح داد: دغدغه خاصی نبود و بیشتر این مسئله مهم بود که فاصله زمانی بازی ها فاصله نرمالی باشد و مخصوصا در نیم فصل اول به تیم ها فشار نیاید.

او درباره زمان آغاز لیگ عنوان کرد: بین بیست و یکم تا بیست و چهارم آغاز خواهد شد و برنامه تیم ملی هم لحاظ شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به در پیش بودن بازی های کشور های اسلامی برای تیم امید درباره در اختیار قرار دادن بازیکنان به تیم ملی صحبتی شد یا خیر گفت: خیر در این رابطه صحبتی نشد.

پرکاس در خصوص انتخابش به عنوان سرمربی صنعت نفت بیان کرد: اجازه بدهید که اول معارفه شویم و با باشگاه هماهنگ کنیم؛ پس از آن قطعا باشگاه روزی را تعیین خواهد کرد و ما به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دهیم و نظرمان را نسبت به لیگ پارسال و امسال ارائه می‌دهیم.

او در واکنش به انتقاداتی که به انتخابش وجود داشت و اینکه گفته می‌شد او کارشناسی است نه سرمربی گفت: اطلاعات ورزشی شما خبرنگاران باید خیلی بهتر از منِ مربی باشد؛ می‌توانید بررسی کنید و بگویید که اگر بکن باوئر در تلویزیون آلمان حاضر می‌شود و بازی های جام جهانی را کارشناسی می‌کند، شما او را به عنوان یک کارشناس می‌شناسید یا یک مربی فوتبال؟ کارشناس از نظر لغوی یعنی در آن کار، شناس است.

پرکاس ادامه داد: کارشناس ماشین هم که بیاورند شما می‌گویی شما کارشناس ماشین هستی اما مهندس مکانیک نیستی. می‌گوید چرا ‌و می‌گویید چون داری کارشناسی می‌کنی! این لفظی است که ما می‌توانیم هر طور دوست داریم تعبیر کنیم. من در تلویزیون ایران بودم. در ایران جنبه ای هست که هر کس در تیم های سرخابی حتی برای یک روز بازی کند، می‌گویند پیشکسوت سرخابی در صورتی که اشتباه است؛ بازیکن هشت سال در ذوب آهن بوده و یک سال به پرسپولیس آمده و به پیشکسوت پرسپولیس تبدیل می‌شود. این روال درست است؟

وی در واکنش به اینکه آیا منظور او حیدری است گفت: نه. من می‌خواهم بگویم راه و روش یا تعبیر و تفسیری که خبرنگار یا سایت و مجری و برنامه دارد متفاوت است. از دید شما من چه هستم؟ سرمربی یا مربی یا مدیرفنی؟ من در چهار کشور مختلف مدیر فنی تیم های مختلف بوده‌ام در صورتی که اریکسون هم در‌ کشور های عربی مدیرفنی بوده است. حالا اریکسون مربی است یا مدیر فنی؟ ضمن اینکه اگر به اصطلاح مدیرفنی به صورت استاندارد جهانی نگاه کنیم می‌بینیم مدیرفنی در یک باشگاه بسیار مهم است و کسی است که به سرمربی اشراف دارد. در آلمان مدیر ورزشی تعیین می‌کند چه کسی سرمربی است و کدام بازیکن خریداری بشود یا خیر. این پست بالاتر است یا سرمربی؟

او افزود: شما به عنوان یک مجری و سایت ورزشی می‌توانید منعکس کنید. برای من تفاوتی ندارد چه اصطلاحی استفاده می‌شود. وظیفه من این است که در لیگ کار کنم و به کار دعوت شده‌ام. قرارداد من تمام شده است و ما می‌خواهیم یک‌ حالت استاندارد ایجاد کنیم. همه خبرگزاری ها و خبرنگارها بدانند که مربی باید در چارچوب باشگاه خودمان را به استاندارد جهانی برسانیم تا پیشرفت کنیم.

سرمربی جدید صنعت نفت درباره دستیارانش گفت: اسم آقای برزگری را داده‌ایم و ایشان مشخص نشده است. بقیه را هم مشخص می‌کنیم.

وی در واکنش به اینکه درباره تیم ملی جوانان هم با او صحبت شده بود بیان کرد: من جزو کاندیداها بودم و برنامه را گرفتند. با صورت آنلاین هم صحبت هایی شد و سپس کمیته فنی تصمیم دیگری گرفت.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا