بین الملل

افشاگری صهیونیست‌ها درباره نفوذ غواصان حزب‌الله لبنان به آب‌های اشغالی فلسطین

یک رسانه عبری زبان برای نخستین بار به عملیات و نفوذ موفقیت آمیز غواصان حزب‌الله لبنان به عمق آب‌های اشغالی فلسطین اذعان کرد.

به گزارش ایسنا، وب سایت عبری زبان “واللا” امروز (شنبه) فاش کرد که تیمی از غواصان حزب‌الله لبنان در سال ۲۰۱۶ یک عملیات دریایی موفقیت‌آمیز را برای بررسی فناوری ارتش رژیم صهیونیستی انجام دادند.

طبق این گزارش، “تال باری”، رئیس بخش تحقیقات در مرکز چالش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی فاش کرد: در سال ۲۰۱۶، یک حادثه باور نکردنی در تاریخ عملیات دریایی ثبت شد. پس از تحقیقات و بررسی داده‌ها و اطلاعات، مشخص شد که غواصان نیروی نخبه حزب الله از مرز دریایی “اسرائیل” عبور کردند تا فناوری نظارت زیر آب ارتش اسرائیل را بررسی کنند.

وی ادامه داد: در یک مورد دیگر در همان سال، یک شناور دریایی ارتش اسرائیل به دست نیروهای حزب الله افتاد و در نهایت به داخل مرزهای لبنان منتقل شد.

باری همچنین گفت: حزب‌الله سه توانمندی خود را در دریاها توسعه داده است؛ هدف قرار دادن سکویی که معروف به هدف ثابت بسیار بزرگ است، زدن یک کشتی و ورود ناگهانی به سواحل اسرائیل. تعداد اعضای یگان دریایی حزب‌الله صدها سرباز است و در این یگان دریایی یک نیروی بسیار نخبه وجود دارد، این نیرو یگان ویژه موسوم به “رضوان” است که به کماندوهایش معروف است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش ابراز نگرانی کرد و افزود: حدود ۴۵ درصد نیروهای ارتش لبنان شیعه هستند و همین افراد پایه و اساس همکاری میان ارتش لبنان و حزب الله هستند و به همین دلیل فرماندهان بلندپایه بخش فرماندهی شمالی ارتش اسرائیل معتقدند که در هر نبرد آتی ارتش لبنان دست بسته نخواهد نشست.

انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا