بین الملل

جهان دولت افغانستان را به رسمیت بشناسد/ آزاد کردن دارایی‌های ما

قطعنامه ۱۱ بندی نشست ۳ روزه علماء دین در کابل؛

در قطعنامه ۱۱ بندی نشست ۳ روزه علماء دین در کابل آمده است: جهان دولت فعلی افغانستان را به رسمیت شناخته و دارایی‌ هایمان را آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آوا، نشست ۳ روزه علماء دین در کابل پایتخت افغانستان با صدور قطعنامه ای ۱۱ بندی امروز شنبه پایان یافت.

بر اساس اعلام این رسانه، در این قطعنامه از کشورهای جهان خواسته شده است تا دولت موقت کنونی در افغانستان را به رسمیت بشناسند.

در این قطعنامه با مولوی هیبت الله آخندزاده (رهبر طالبان) بیعت شده و از کشورهای جهان خواسته شده تا حکومت فعلی افغانستان را به رسمیت بشناسند؛ همچنین، دارایی های افغانستان را آزاد کنند.

ماده ۶ این قطعنامه می گوید: امارت اسلامی یک نظام مشروع است که بر تمام کشور حاکمیت دارد؛ لذا مخالفت با آن در حکم فساد فی الارض است.

در ماده هشتم نیز آمده که هرکس به موضوع اختلافی دامن بزند، محکوم است‌.

قطعنامه مذکور، گروهک تروریستی داعش را «خوارج امروزی» عنوان کرده و هرنوع کمک به این گروهک را غیرقانونی دانسته است.

در این قطعنامه از فرمان دولت موقت کنونی در افغانستان در خصوص منع کشت مواد مخدر هم حمایت شده است.

علماء دین در پایتخت افغانستان از دولت موقت در این کشور خواسته اند تا در خصوص حقوق اقلیت ها، زنان و پیشرفت کشور بر اساس شریعت اسلام عمل کند.

عبدالسلام حنفی معاون دوم نخست‌ وزیر دولت موقت طالبان در افغانستان چهارشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران گفت که نشست علما و بزرگان قومی از پنجشنبه در کابل آغاز خواهد شد.

معاون دوم نخست وزیر دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در نشست مذکور موضوعات مختلف از جمله نظام اسلامی، استقلال و وحدت ملی و نیز مسائل اقتصادی و اجتماعی مورد بحث و بررسی خواهند گرفت. بیش از ۳ هزار نفر از اقشار مختلف جامعه (عالمان دینی، استادان دانشگاه، تاجران کشور و افراد پرنفوذ جامعه) از سراسر این کشور در این نشست حضور خواهند یافت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا