بین الملل

موضع گیری حزب بارزانی درباره روند انتخاب رئیس جمهور عراق

نماینده حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد؛

یکی از نمایندگان حزب دموکرات کردستان عراق از رایزنی ها درباره تشکیل دولت جدید عراق و رئیس جمهور جدید این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی با اعلام اینکه دولت آینده و توافق در مورد ریاست جمهوری با مشارکت هیئت هماهنگی و ائتلاف حاکمیت (السیاده) صورت خواهد گرفت، از شروع مذاکرات و تماس‌ها برای رسیدن به یک کاندیدای مورد قبول برای ریاست جمهوری و نخست وزیری خبر داد.

«شیروان الدوبردانی» نماینده فراکسیون حزب دموکرات کردستان عراق در پارلمان عراق گفت که این حزب تا کنون به کاندیدای خود ریبر احمد برای ریاست جمهوری و حزب اتحادیه میهنی کردستان نیز به برهم صالح به عنوان کاندیدای خود متعهد هستند و مذاکرات و تماس‌ها برای رسیدن به کاندیدای مورد قبول برای پست ریاست جمهوری و نخست وزیری شروع شده است.

وی افزود: بهترین حالت این است که حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی با یک کاندیدا به مجلس بروند؛ چرا که موضوع مورد تاکید برای مسعود بارزانی این است که کُردها یک کاندیدا داشته باشند، ما به مناصب بغداد چشم طمع ندوخته ایم، بلکه این یک حق انتخاباتی برای کُردهاست.

این سیاستمدار کُرد عراقی اظهار داشت: شراکت، توافق و توازن سه مبنای اصلی است که بارزانی برای تشکیل دولت بر آن برای تشکیل دولت تاکید می‌کند و مهترین مسئله برای بارزانی داشتن کاندیدای واحد است و همه فراکسیون‌های سیاسی در بیانیه‌های مشترک خود بر این مبانی اعلام شده تاکید می‌کنند.

الدوبردانی عنوان کرد: توافق‌های مکتوب و تضمین کننده حقوق همه طرف‌ها و الزام آور برای نمایندگان پارلمان، طی روزهای آینده از سوی حزب دموکرات کردستان عراق و سایر احزاب از جمله چارچوب هماهنگی که از دیگر فراکسیون‌ها بزرگ‌تر است، اعلام خواهد شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا