شهرستان ها

عفاف و حجاب در جامعه جریان سازی و گفتمان سازی شود

رشت- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تأکید بر لزوم جریان سازی و گفتمان سازی در حوزه عفاف و حجاب، گفت: هنوز اقدامات موثری در این بخش انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مصطفی پور بعد از ظهر شنبه در کارگروه عفاف و حجاب در سالن غدیر استانداری گیلان، اظهار کرد: عفاف و حجاب یکی از اساسی‌ترین مسئله دین اسلام به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب مسئله ریشه‌ای و اساسی است، افزود: در خصوص عفاف و حجاب باید ریشه‌ای و اساسی نگاه شود و اقدامات سطحی و موقتی جواب نمی‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان تحکیم بنیان خانواده را منوط بر رعایت عفاف و حجاب اسلامی دانست و تصریح کرد: گفتمان عفاف و حجاب به تحکیم بنیان خانواده و تعالی بخش جامعه کمک شایان می‌کند.

مصطفی پور با اشاره به اقدامات خوب در راستای عفاف و حجاب، بیان کرد: فعالیت‌های صورت گرفته در باب عفاف و حجاب پاسخگوی نیازهای جامعه نیست.

وی با تاکید بر جریان سازی و گفتمان سازی عفاف و حجاب در جامعه، افزود: در حوزه جریان سازی عفاف و حجاب اقدامات مؤثری صورت نگرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه در قالب گفتمان سازی عفاف و حجاب کار اثرگذاری صورت نگرفته است، گفت: در حوزه هنری و فرهنگ سازی عفاف و حجاب در جامعه غفلت شده و این سهل انگاری‌ها اثراتش را امروز در جامعه بروز داده است.

مصطفی پور هنر و رسانه را زبان اصلی و اثرگذار جامعه امروز دانست و اضافه کرد: فرهنگ سازی از طریق تولید آثار هنری و نمایشی می‌تواند خروجی مثبتی در حوزه عفاف و حجاب داشته باشد که می‌طلبد در این بخش کارهای خلاقانه بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برخی اقدامات در دستگاه‌ها و ادارات، خود بر بی حجابی و بی عفتی دامن زده است، افزود: علیرغم اینکه کار مثبت و اثرگذار در بخش فرهنگ سازی عفاف و حجاب صورت نگرفته، بلکه برخی اقدامات خواسته یا ناخواسته، عامل بر بی حجابی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه آمایشی در خصوص عفاف و حجاب در جامعه باید صورت بگیرد، تصریح کرد: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دستگاه‌ها و ادارات با پیوست فرهنگی عفاف و حجاب همراه نیست و این نگرش اشتباه باید اصلاح شود.

مصطفی پور با طرح سوالی مبنی بر اینکه چند فروشگاه دائمی عفاف و حجاب در گیلان وجود دارد، گفت: یک جوان دختر و یا پسر برای تهیه یک دست لباس مرتبط با حفظ عفاف و حجاب باید بازارهای گیلان را زیر و رو کند، چرا که فروشگاه دائمی عفاف و حجاب در گیلان بسیار محدود است.

وی با ابراز گلایه از عدم وجود طراحی‌های جذاب در حوزه عفاف و حجاب، افزود: طراحی زیبا و هنرمندانه در حوزه عفاف و حجاب با پیوست بومی و گیلانی باید گسترش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر نگاه تشویقی به دغدغه مندان حوزه عفاف و حجاب، گفت: گیلانیان مردمانی عفت مند و اعتقادی هستند و باید برای تقویت عفاف و حجاب در جامعه برنامه داشته باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا