ورزش

اردلان: آن‌قدر تلاش می‌کنم تا سرمربی تیم‌ملی شوم

فصل بعد را در خدمت پیکان خواهم بود

سرمربی تیم فوتسال زنان پیکان که سال گذشته با این تیم به مقام قهرمانی لیگ‌برتر ایران رسید، از آرزوی قلبی خود برای هدایت تیم‌ملی می‌گوید.

به گزارش “ورزش سه”، چند روزی است که فروزان سلیمانی، سرمربی تیم‌ملی فوتسال زنان ایران از مربیان باشگاه‌های لیگ‌برتر و لیگ یک درخواست جالبی داشته است.

سلیمانی طی پیامی از سرمربیان باشگاه‌ها خواسته است که یک یا دو بازیکن زیر ۲۶ سال که سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌ملی را ندارند از تیم خود به کادرفنی تیم‌ملی معرفی کنند و قصد دارد ۴ اردوی آتی را فقط با حضور بازیکنان جوان برگزار کند. این تصمیم فروزان سلیمانی با انتقادات بسیاری همراه شد که به همین دلیل سراغ سرمربی موفق تیم پیکان که سال گذشته عنوان قهرمانی رقابت‌ها را به‌دست آورده بود رفتیم و با چند سؤال نظر او را در این خصوص جویا شدیم.

نیلوفر اردلان در پاسخ به این سوال که آیا موافق این شیوه از جوانگرایی است گفت: هر مربی استراتژی خاص خودش را دارد و قطعا قابل احترام است اما از نظر من این سبک از جوانگرایی‌ در کوتاه‌مدت به تیم‌ملی کمک نخواهد کرد. اینکه تنها یک یا دو بازیکن به تیم‌ملی معرفی کنیم منصفانه نیست و برای مثال در تیم ما که جوانگرایی همیشه در اولویت بوده؛ هفت، هشت بازیکن داریم که لایق پوشیدن تیم‌ملی هستند. به‌علاوه اینکه ممکن است مربی‌ها بر اساس علایق شخصی بازیکن مورد علاقه خود را به تیم‌ملی معرفی کنند و به نظر من باید متر و معیار مشخصی برای دعوت از بازیکنان به اردو وجود داشته باشد. قطعا خانم سلیمانی محدودیت‌هایی دارد که سبب چنین تصمیمی شده و به همین دلیل قابل درک هستند.

اردلان ضمن آرزوی موفقیت برای خانم سلیمانی در ادامه مسیر، در پاسخ به سؤال خبرنگار ورزش سه که آیا به او پیشنهاد هدایت تیم‌ملی داده شده یا خیر افزود: خیر، تا این لحظه هیچ پیشنهادی دریافت نکردم اما قطعا باعث افتخار من است که سرمربی تیم‌ملی ایران باشم. ایران قهرمان آسیاست و من آرزو دارم که روی نیمکت این تیم بنشینم و برای تحقق این آرزو همیشه تلاش خواهم کرد.

نیلوفر اردلان در پایان در خصوص ادامه همکاری‌ با پیکان نیز گفت: توافقات لازم را با مدیرعامل باشگاه پیکان آقای عطا بخش داشتیم و سال آینده نیز در خدمت این باشگاه خواهم بود. لیست ورودی و خروجی داریم که تا زمان قطعی نشدن از آن پرده برداری نخواهم کرد.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا