شهرستان ها

وجود ۱۶ هزار شهید ترور در کشور/ضرورت ترویج روحیه ایثار و شهادت

بیرجند- مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران از وجود ۱۶ هزار شهید ترور در کشور خبر داد و گفت: همچنین بیش از ۲۷۰‌ هزار ‌پرونده فرهنگی از شهدا به یادگار مانده که باید ترویج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم نریمانی ظهر یکشنبه در یادواره شهدای ترور خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۶ هزار شهید ترور در کشور بیان کرد: بیش از ۲۷۰ هزار پرونده فرهنگی از شهدا به یادگار مانده که باید نسل به نسل ترویج شود.

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب در قالب توسعه فردی و تمدن نوین اسلامی یکی از پایه‌های اصیل آن ترویج روحیه ایثار و شهادت است.

نریمانی با اشاره به رشادت‌های زنان در جنگ هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: در جنگ تحمیلی ۱۷ هزار شهید و جانباز زن داریم که نشان می‌دهد شیر زنان همپای مردان پای کار بودند.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وجود ۴۳ هزار آزاده و ۵۶۰ هزار جانباز در کشور، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در دولت مردمی زمینه استفاده از ظرفیت ایثارگران در حوزه آبادانی کشور را شاهد باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های دشمنان نظام اظهار کرد: تمام سازمان‌های حقوق بشری آمریکا خودساخته است.

نریمانی ادامه داد: در دوران ریاست جمهوری ترامپ خیلی از این سازمان‌ها به مشکل مالی خوردند و یکی از اعمال‌های استعمار نوین را حقوق بشر دروغینشان قرار دادند.

وی با بیان اینکه در مکتب اسلام همواره به خلیفه الله بودن انسان اشاره شده و فلسفه حقوق بشر در بطن اسلام است، گفت: نگاه استکبار جهانی به کشورهای غرب آسیا به دلیل سرمایه‌های زیرزمینی که داشتند همواره غارت بوده که استفاده از کلمه حقوق بشر به عنوان ابزار مورد استفاده آنها قرار می‌گرفته است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا