جامعه

جزئیات همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کلانشهر تهران


معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران با اشاره به جزئیات برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کلانشهر تهران گفت: برگزاری این همایش در جهت بهره‌مندی از بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد شهری جهت انجام پروژه‌های مختلف عمرانی و شهری بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران در نشست خبری  حمایت بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کلانشهر تهران اظهار داشت: برگزاری این همایش گام مؤثری در ارتقای سطح زندگی در شهر تهران خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری در جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی موفق  عملکرده است، گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که یکی از آسیب‌های این مسأله این بوده که مقدمات برای جذب سرمایه‌گذار لحاظ نشده و از طرفی امکان‌سنجی نیز صورت نگرفته است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران با بیان اینکه برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گامی مؤثر در جهت جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی است، گفت:‌ پروژه‌هایی را در این همایش ارائه می‌دهیم و مشوق‌هایی هم برای جذابیت در نظر گرفته‌ایم و تا کنون 231 پروژه پیش‌بینی شده که در حوزه‌های مختلف شهری و عمرانی است و برخی نیاز به فاینانس دارد.

فلاح گفت: پروژه‌ها احصاء و اولویت‌بندی می‌شوند و پس از اخذ مجوزها فراخوان عمومی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه افتتاحیه این همایش بین‌المللی چهارشنبه هفته جاری از ساعت 9 تا 12 است، گفت:‌در مراسم افتتاحیه علاوه بر مدیران شهری، نمایندگان مجلس، نمایندگان کلانشهرهای کشور، سفرا،‌ دانشجویان و اساتید دانشگاهی حضور دارند و تا کنون 480 سرمایه‌گذار جهت شرکت در این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران از انعقاد تفاهم‌نامه با رئیس سازمان بورس کشور و سازمان سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی خبر داد و گفت:‌ نمایندگان از این افراد در همایش حضور دارند.

فلاح خاطرنشان کرد: سه پنل تخصصی نیز با حضور اساتید دانشگاهی در حوزه‌هایی مانند اقتصاد شهری، اقتصاد مسکن و فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان خواهیم داشت و 40 طرح استارتاپی در حوزه مدیریت شهری هم پیش‌بینی شده است.

وی گفت: همچنین تورهای سرمایه‌گذاری خواهیم داشت و به سرمایه‌گذاران پروژه‌ها را از نزدیک نشان می‌دهیم تا تأثیرگذاری مشارکت بیشتر باشد.

به گفته وی، برگزاری این همایش نه تنها نتیجه تأمین مالی پروژه‌های شهری را به همراه دارد بلکه سبب بهره‌مندی از بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد شهری هم خواهد شد.

فلاح با اشاره به اینکه از کشورهای مختلف سرمایه‌گذارانی در این همایش بین‌المللی حضور دارند گفت: به طور ویژه 48 پروژه حمل و نقلی جهت سرمایه‌گذاری شناسایی و احصا شده است و در این همایش به آن خواهیم پرداخت.

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران گفت: به طور کلی بودجه انجام پروژه‌ها یا باید از طریق درآمد و منابع شهرداری تأمین شود یا از طریق سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها صورت گیرد و برای اینکه مشارکت بخش خصوصی را پای کار بیاوریم برگزاری این همایش بین‌المللی جهت سرمایه‌گذاری بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا