بین الملل

مقام سابق صهیونیست امکان تشکیل ناتوی منطقه‌ای را ضعیف دانست

ضمن اشاره به سفر منطقه‌ای جو بایدن؛

رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی (آمان)، در سخنانی با اشاره به گمانه زنی های اخیر درباره تشکیل ناتوی منطقه ای علیه ایران، عنوان کرد: امکان تشکیل چنین ائتلاف نظامی کم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه رأی الیوم، تامیر هیمن رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به آمان، در یادداشتی در ارتباط با سفر قریب الوقوع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه ابراز نظر کرد.

وی سفر رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی را در شرایط کنونی، مهم توصیف کرد و مدعی شد که این سفر به افزایش توان منطقه‌ای رژیم صهیونیستی، منجر خواهد شد.

مقام سابق صهیونیست با اشاره به لزوم تبیین دقیق نگاه رژیم صهیونیستی به موضوع توافق هسته‌ای با ایران، عنوان کرد: اگر توافق هسته‌ای مجدداً احیا شود و یا حتی مذاکرات شکست بخورد، تل آویو باید بایستی از فرصت سفر رئیس جمهور آمریکا در راستای افزایش هماهنگی‌ها و همکاری‌های منطقه‌ای علیه ایران استفاده کند.

تامیر هیمن که پس از کنار گذاشتن کسوت نظامی، به فعالیت در عرصه پژوهش‌های نظامی امنیتی مشغول است، در پایان یادداشت خود، سفر منطقه‌ای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را فرصتی برای تقویت رویکرد سازش و توسعه توافقات عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی دانست است.

وی اما فرضیه تشکیل ناتوی منطقه‌ای علیه ایران را زیر سوال برد و امکان شکل گیری چنین ائتلافی را ضعیف دانست. به اعتقاد این نظامی کهنه کار صهیونیست، در شرایط کنونی تبیین و اجرای نقشه راه تقویت روابط تل‌آویو –ریاض را دارای اهمیت استراتژیک برای هر دو طرف دانست.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا