شهرستان ها

قضات با تبعیت از آموزه‌های اسلامی در راه عدالت قضایی گام بردارند

بجنورد- امام جمعه بجنورد رسیدن به عدالت قضایی را هدف اصلی قوه قضائیه دانست و گفت: قضات با تبعیت عملی از سیره انبیا و اهتمام به آموزه های دینی، در این مسیر گام بردارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر یک شنبه در مراسم محوری گرامیداشت هفته قوه قضائیه که در دادگستری خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به بایسته‌های کار قضائی، به تبیین مهم‌ترین ویژگی‌ها و خصوصیات مورد انتظار از قضات در جریان دادرسی و روند رسیدگی‌ها و صدور احکام قضائی پرداخت.

امام جمعه بجنورد گفت: ارتباط عمیق و روحانی با خداوند متعال، عمل به توصیه‌های قرآنی و تبعیت عملی از سیره انبیا و اولیای الهی و بزرگان دین مبین اسلام ازجمله خصوصیات مورد انتظار و از عوامل اطمینان بخش عملکرد قضات و دستگاه قضائی است.

وی خاطرنشان کرد: درواقع مهم‌ترین رکن موفقیت یک قاضی در منصب قضاوت و اصلی‌ترین راهبرد رسیدن به عدالت قضائی، ارتباط مستمر با حق‌تعالی، تبعیت عملی از سیره انبیا و اولیای الهی و اهتمام به توصیه‌ها و آموزه‌های دینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری بیان داشت: شهید بهشتی از نیروهای انقلابی بود که نقش مؤثری در تدوین قانون اساسی و نیز در حفظ ارزش‌های اسلامی داشت.

وی افزود: این شهید بزرگوار یکی از الگو های مهم در خدمت بود که با نظم و انضباط و جدیت به مشکلات مردم رسیدگی می‌کرد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید با دستگاه قضائی برای ایجاد امنیت، آرامش و رضایتمندی مردم همکاری و هم افزایی کنند تا مردم احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا