شهرستان ها

جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل در قزوین برگزار می‌شود

قزوین- سرپرست معاونت امور بین‌الملل دانشگاه امام خمینی(ره) گفت: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) میزبان دانشجویان غیر ایرانی ۹۰ دانشگاه سراسر کشور در جشنواره بین‌الملل فرهنگ ملل خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مولوی در نشست خبری جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل که ظهر یکشنبه در سالن جلسات بوستان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل هرساله توسط یکی از دانشگاه‌های مادر که اجازه جذب دانشجوی خارجی دارند برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت امور بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین بیان کرد: در این جشنواره میزبان دانشجویان بین‌المللی سراسر کشور از همه دانشگاه‌هایی که دانشجوی بین‌المللی دارند دعوت کرده‌ایم و برای بیش از ۹۰ دانشگاه که مجوز جذب دانشجوی بین‌المللی دارند دعوت‌نامه ارسال شده است.

وی ادامه داد: در این جشنواره بیش از ۳۰ غرفه به دانشجویان ملیت‌های مختلف و سازمان‌ها، ارگان و شرکت‌های استان برای نمایش دست آورده‌ای خود اختصاص داده شده است.

این مسئول بیان کرد: جشنواره از ۱۸ تا ۲۰ تیز ماه به مدت سه روز متناسب با برنامه درخواستی خود دانشگاه‌ها به‌صورت فشرده برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر دانشجویان بین‌المللی بیش از ۸۰ سفیر و رایزن فرهنگی و نیز بیش از ۸۰ چهره و شخصیت ملی و استانی به این جشنواره دعوت شده‌اند که این چهره‌های کشوری بیشتر کسانی که ناظر بر حوزه بین‌المللی هستند را در برمی‌گیرد.

مولوی توضیح داد: برنامه‌های این سه روز از ۷ صبح تا ۸ شب است و تلاش ما این است که برنامه‌ها مفرح و شاد باشند که تأثیرگذاری بیشتری داشته باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی سه روز برنامه ثابت افتتاحیه، بازدید از غرفه‌ها و نمایشگاه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی، کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی، بازدید از اماکن دیدنی شهر با همکاری شهرداری میراث فرهنگی برنامه‌ریزی بخشی از این برنامه است.

سرپرست معاونت امور بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به اهداف برنامه عنوان کرد: آشنایی دانشجویان با آداب رسوم کشورهای مختلف، عمق‌بخشی در ارتباطات فرهنگی ملل در بستر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، بسترسازی برای دیپلماسی علمی و فرهنگی با ظرفیت دانشگاه‌ها، گسترش احساس مثبت و تعلق‌خاطر در میان دانشجویان ملل نسبت به فضای داخلی کشور به‌خصوص فضای دانشگاهی، ترویج پیام دوستی همدلی مودت بین فرهنگ‌های مختلف و دانشجویان غیر ایرانی، ایجاد روحیه نشاط در دانشجویان غیر ایرانی در بستر فضای فرهنگی، تعریف فضای دانشگاه‌ها به‌عنوان فضایی شاد با تحرک و پویا، جذاب سازی دانشگاه‌های ایران برای دانشجویان غیر ایرانی به‌عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل از جمله اهداف ما در برگزاری این برنامه است.

مولوی با بیان این نکته که برای رسیدن به اهداف یک سری سیاست‌ها تعریف شده است بیان کرد: ضرورت در نظر گرفتن منافع ملی و در درجه اول تأثیرگذاری بر دانشجویان غیر ایرانی، انتخاب نمادها و شیوه‌های سازگار با فرهنگ ایرانی اسلامی، ایجاد فضایی دوستانه و دانش‌محور جهت غرابت بیشتر دانشجویان به یکدیگر، ضرورت نقش محوری دانشجویان در مدیرت جشنواره، ضرورت نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها و مسئولین مربوط به‌عنوان مشوقان دانشجویان به حضور در جشنواره، ضرورت ایجاد ظرفیت همکاری‌های بین‌المللی در حوزه فرهنگی و ایجاد بستر فرهنگی به‌عنوان متن اصلی جشنواره جهت شکل‌گیری تعاملات دانشجویان در برنامه‌های ما قرار دارد.

وی در خاتمه یادآور شد: ما در این جشنواره به دانشجویان ملل مختلف در تهیه وسایل موردنیاز غرف کمک می‌کنیم تا انشاالله تعامل فرهنگی آنطور که مدنظر ما است رقم بخورد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا