جامعه

طرح «مدرسه تابستانه» با هدف توسعه و تعمیق دانش افتتاح شد

در خراسان رضوی؛

مشهد ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طرح مدرسه تابستانه در مقطع ابتدایی با هدف حمایت از دانش‌آموزان لازم التوجه، تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر شوشتری ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح طرح مدرسه تابستانه اظهار کرد: طرح مدرسه تابستانه در مقطع ابتدایی با هدف حمایت از دانش‌آموزان لازم التوجه، تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، مداخله آموزشی و جبران یادگیری دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی و کاهش افت تحصیلی و تکرار پایه اجرایی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مخاطبان این طرح تمامی کودکان نیاز به تعلیم شناسایی و جذب شده در سال تحصیلی جاری که در سالهای قبل بازمانده از تحصیل بوده‌اند، در تمامی پایه‌ها و نیز دانش‌آموزان دارای سطح کیفی قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر هستند.

وی گفت: دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی دروس فارسی و ریاضی و برای دانش‌آموزان دوره دوم دروس فارسی، ریاضی و علوم در این مدارس ارائه می‌شود.

شوشتری اظهار کرد: فعالیت مدارس تابستانه از امروز در خراسان رضوی آغاز شد و برای مدت هشت هفته ادامه دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به پیگیری اجرای این طرح بنا به ضرورت و اهمیت آن در ایام تابستان گفت: با تلاش همکاران و با وجود فرصت کم ابلاغ بخشنامه، اقدام اجرایی برای ایجاد و راه‌اندازی این نوع مدارس به خوبی انجام شد، اما باید در جهت کیفیت بخشی به فعالیت در این بخش تلاش کرد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در این مدارس رایگان است، افزود: اما والدین می‌توانند برای حمایت از دانش‌آموزان برای تأمین تغذیه و ایجاد جذابیت برای دانش آموزان همکاری کنند تا شرکت در این کلاس‌ها با کلاسهای عادی در طول سال متفاوت باشد.

شوشتری ادامه داد: لازم است حضور دانش‌آموزان مشمول در زمینه اجرای فعالیت این مدارس با سایر برنامه‌های اوقات فراغت و البته اسکان زائران تابستانی تداخل نداشته باشد و در زمینه تبلیغات، ارائه اطلاعات و معرفی فعالیت این مدارس به والدین اقدام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه حداقل نیمی از جمعیت استان خراسان رضوی شریک برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش هستند، گفت: باید از ظرفیت‌های موجود تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی برای جذب و حضور دانش‌آموزان بهره برد.

وی افزود: باید از این فرصت بهره کامل را برای رشد دانش‌آموزان و جبران عقب ماندگی آنها ببریم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا