بین الملل

تل آویو؛ نخست‌وزیر جدید به دنبال توان اقتصادی و امنیتی


نخست‌وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی تاکید کرد که کابینه، برای قدرت اقتصادی، سیاسی و امنیتی تل‌آویو تلاش خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر کابینه انتقالی امروز (یکشنبه) در ابتدای جلسه کابینه، تاکید کرد که اهداف ما در ماه‌های آینده بر انجام و پیشبرد امور متمرکز خواهد بود؛ به طوری که گویی انتخاباتی در پیش نداریم.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، لاپید در این جلسه گفته است: «این دولت همانطور که در سال‌های گذشته کار کرده، فعالیت خود به سود شهروندان را ادامه خواهد داد. ما برای تصمیم‌گیری و اجرایی کردن تصمیمات تلاش خواهیم کرد و به دنبال تقویت توان اقتصادی، سیاسی و امنیتی اسرائیل خواهیم بود».

نخست‌وزیر پیشبرد امور تل‌آویو افزود: «این حق شهروندان اسرائیل است که دولتی داشته باشند که بتواند همیشه به کار و فعالیت خود ادامه دهد؛ این چیزی است که آن‌ها از ما انتظار دارند و این انتظار من از دوستان وزرا [در این کابینه] هم است».

لاپید در ادامه به مشکلات داخلی سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و گفت: «بحران آموزش و پرورش نمی‌تواند منتظر [کار ما] بماند و بودجه بیمارستان‌ها را هم نمی‌توان به تعویق انداخت. ما باید در همه زمینه‌ها به طور مداوم کار کنیم و این دقیقاً همان کاری است که ما انجام خواهیم داد».

شب گذشته (شنبه) نخست‌وزیر جدید و موقت رژیم صهیونیستی درباره اهداف منطقه‌ای خود، اذعان کرد که توافقنامه‌های ابراهیم، نعمت بزرگی برای این رژیم هستند و روند عادی‌سازی‌ها ادامه خواهد یافت.

روز پنج‌شنبه هفته گذشته، نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی، کنست را منحل و مقرر کردند تا چهار ماه دیگر انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی برگزار کنند. لاپید به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور جایگزین «نفتالی بنت» شد و روز جمعه، برنامه‌های خود در این جایگاه را با شرکت در نشستی با موضوع پیگیری وضعیت اسُرا و مفقودین صهیونیست، در مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی آغاز کرد.

انتهای پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا