اقتصاد

مسکو: اقتصاد ما در وضعیت سبز است/ انزوای روسیه ممکن نیست


نخست وزیر روسیه در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت اینوپروم تصریح کرد: انزوای روسیه ممکن نیست و اقتصاد این کشور همچنان در وضعیت سبز است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه، روز دوشنبه گفت که روسیه نمی‌تواند منزوی شود، زیرا این کشور ارتباط نزدیکی با جهان دارد و دوستان زیادی در آن دارد.

میشوستین در نشست عمومی نمایشگاه «اینوپروم» که هم اکنون در شهر یکاترینبورگ روسیه برگزار می‌شود، گفت: ما دوستان زیادی در جهان داریم. ما برای همه ارزش و احترام قائل هستیم. این واقعیت که ما در این تریبون گرد هم آمده‌ایم یک بار دیگر تأیید می‌کند که روسیه نمی‌تواند منزوی شود. ما به طور جدایی ناپذیر با کل جهان پیوند خورده‌ایم.

نخست وزیر روسیه گفت: تحریم‌ها (علیه روسیه) اساساً سیستم فعلی را تغییر داده است و این مستلزم آن است که روسیه برتری فناوری خود را در مدت زمان کوتاهی ایجاد کند.

وی افزود: بخش های‌خاصی از اقتصاد روسیه دچار افول شده اما به سطح بحرانی نرسیده است.

میشوستین گفت: اقتصاد روسیه با رشد ۰.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی طی ۵ ماه (۵ ماه اول سال ۲۰۲۲) و رشد تولید صنعتی تقریباً ۳ درصد همچنان در وضعیت سبز قرار دارد.

نخست وزیر روسیه تاکید کرد:  روسیه به یک ناوگان قوی از کشتی‌ها نیاز دارد و کارخانه های کشتی‌سازی باید بومی سازی عمیق تولید را برای انواع کشتی‌ها انجام دهند.

وی با بیان اینکه اقتصاد روسیه باید از یک مدل توسعه فراگیر به یک مدل پیشگام حرکت کند، گفت:  بازار داخلی باید توسعه یابد و صادرات افزایش یابد.

امروز در یکاترینبورگ روسیه، فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی صنعت «اینوپروم» با عنوان «تحول صنعتی: از چالش‌ها تا فرصت‌های جدید» با حضور نمایندگانی از ۲۲ کشور آغاز شد.

شرکت کنندگان در این رویداد اقتصادی در زمینه‌های همکاری بین المللی با توجه به تغییرات جدید در حال وقوع در جهان گفت‌وگو خواهند کرد و نمایشگاه تا ۷ جولای ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا