شهرستان ها

برگزاری جشنواره فرهنگ ملل با حضور ۲۱ کشور دنیا

قزوین- معاون امور بین الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: ۲۱ ملیت مختلف از دانشگاه‌های پذیرنده دانشجوی خارجی در سراسر کشور در جشنواره بین المللی فرهنگ ملل شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر سیدعلی قاسم‌زاده در آئین افتتاح جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که صبح شنبه در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: جشنواره فرهنگ ملل فرصتی است برای گفت و گوی فرهنگی و انتقال این پیام که ایران اسلامی عرصه صلح و آشتی است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین ادامه داد: امیدواریم پیام صلح و دوستی ما به نمایندگی دانشجویانی که امروز میزبان آنان هستیم به کشورهای دنیا منتقل بشوند.

معاون امور بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز در افتتاحیه این جشنواره عنوان کرد: تعاملات فرهنگی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در این جشنواره است و برنامه ریزی هماهنگ برای این دانشجویان که در جشنواره فرهنگی ملل شرکت کرده‌اند امری ضروری است.

محمد مولوی ادامه داد: نظر به حضور گسترده دانشجویان غیر ایرانی در کشور جشنواره فرصتی مغتنم برای اعتلا و ترویج فرهنگ کشورهای مختلف است.

وی گفت: این موضوع فرصتی برای تجربه‌ای جذاب و محیط دوستانه است تا در یک محیط فرهنگی ارتباط مناسب با یکدیگر را در محیطی چند ملیتی به دست آورند و نیز انتقال دانش و فرهنگ میان دانشجویان مختلف اتفاق بیفتد.

این مسئول ابراز کرد: این جشنواره فرصت تبادل فرهنگی در عرصه جهانی و یک فرصت و ظرفیت دیپلماسی برای ایران و ظرفیتی در جهت منافع ملی و قدرت نرم است.

مولوی با اشاره به اهداف جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل بیان کرد: آشنایی دانشجویان با آداب رسوم کشورهای مختلف، عمق‌بخشی در ارتباطات فرهنگی ملل در بستر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، بسترسازی برای دیپلماسی علمی و فرهنگی با ظرفیت دانشگاه‌ها، گسترش احساس مثبت و تعلق‌خاطر در میان دانشجویان ملل نسبت به فضای داخلی کشور به‌خصوص فضای دانشگاهی، ترویج پیام دوستی همدلی مودت بین فرهنگ‌های مختلف و دانشجویان غیر ایرانی، ایجاد روحیه نشاط در دانشجویان غیر ایرانی در بستر فضای فرهنگی، تعریف فضای دانشگاه‌ها به‌عنوان فضایی شاد با تحرک و پویا، جذاب سازی دانشگاه‌های ایران برای دانشجویان غیر ایرانی به‌عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل از جمله اهداف ما در برگزاری این برنامه است.

مولوی در خاتمه گفت: این جشنواره طی سه روز به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار می‌شود و ۲۱ ملیت مختلف در آن شرکت به عمل آورده‌اند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا