سینمای ایران و جهان

این اتفاق خوبی برای بازیگران صحنه تئاتر است که کارگردان‌ها در سالن‌های نمایش حضور پیدا می‌کنند تا بازیگران خود را از میان تئاتری‌ها انتخاب کنند

بازیگر «سنجرخان»:

سینماپرس: روژانو ارجمند بازیگر سریال «سنجرخان» معتقد است مخالفت برای استفاده از بازیگران تئاتر در کارهای تصویری شکسته شده و بسیار شاهد نقش آفرینی بازیگران صحنه در فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها هستیم.

به گزارش سینماپرس، روژانو ارجمند در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در دهه گذشته این موضع وجود داشت که تئاتری‌ها باید حتماً در کارهای نمایشی و تئاتر و همچنین بازیگران تصویر در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی ایفای نقش کنند که امروز این گارد شکسته شده است.

بازیگر نقش کژال در سریال سنجرخان گفت: کارگردان‌ها در سالن‌های نمایش حضور پیدا می‌کنند تا بازیگران خود را از میان تئاتری‌ها انتخاب کنند و این اتفاق خوبی برای بازیگران صحنه تئاتر است.

آموزشگاه‌ها و سالن‌های تئاتر ما پر از بازیگران درخشانی است که هیچ وقت دیده نشده‌اند

ارجمند که فعالیت خود در عرصه تئاتر را از سال ۹۲ آغاز کرده و سپس به کارهای تصویر روی آورده افزود: پیشتر، کسانی وارد سینما می‌شدند که نه تئاتر کار کرده بودند و نه کارنامه تصویر داشتند، در صورتی که آموزشگاه‌ها و سالن‌های تئاتر ما پر از بازیگران درخشانی است که هیچ وقت دیده نشده‌اند.

بازیگر نقش صاحب جان در سریال شبکه مخفی زنان ساخته افشین هاشمی به تجربه خود از بازی در این سریال اشاره کرد و اظهار داشت: حضور بازیگران تئاتر در کارهای تصویر این روزها اتفاق افتاده است؛ بازیگرانی که ساعت‌ها وقت خود را صرف تمرین‌های نمایشی سخت می‌کنند و تاکنون نتوانسته بودند به سینما و تلویزیون راه پیدا کنند.

ارجمند این را هم گفت که کار کردن با محمدحسین لطیفی در سنجرخان نه تنها سخت نبود بلکه راه را برای من هموار کرد.

این بازیگر که پیشتر تجربه بازی در فیلم‌های کوتاه و جشنواره‌ای خارجی و نیز تجربه تصویر در فیلم‌های مستقل دانشجویی را داشته، افزود: تئاتر، هنری زنده است و بازیگران تئاتر ارتباط مستقیم با تماشاچی دارند و این ارتباط دیالکتیک را با هیچ چیز دیگری در دنیا عوض نمی کنند که بسیاری از هنرمندان حوزه تصویر، آن را ندارند.

به گفته ارجمند، این بازیگرها تصمیم گرفته‌اند که همچنان تئاتر کار کنند اما در جایگاه خود افراد درخشانی هستند که صحنه‌های تئاتر با وجود این افراد همواره پر رونق است.

کژال سنجرخان درباره اهمیت نقش‌های کوتاه هم اظهار داشت: کوتاهی یا بلندی نقش برای من اهمیتی ندارد؛ مهم این است که آن نقش چقدر بازی (اکت) دارد. در برخورد با دستیاران کارگردان ها هرگز نپرسیده‌ام که نقشم کوتاه است یا بلند و حتی دیالوگ‌ها را در سناریو برجسته نمی‌کنم.

منبع سینما پرس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا