بین الملل

نخست وزیری رژیم صهیونیستی: آماده دستیابی به راه‌حل میانه با لبنان هستیم

در اظهار نظری که حتی رسانه‌های عبری زبان نیز آن را غیر عادی توصیف کردند، سخنگوی نخست وزیری رژیم صهیونیستی از آمادگی تل‌آویو برای دستیابی به راه حلی میانه با لبنان بر سر ترسیم مرزهای دریایی سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، واللا نیوز در خبری در این رابطه نوشت: سخنگوی دفتر نخست وزیری در اعلامیه‌ای غیر عادی آمادگی اسرائیل را برای دستیابی به توافق میانه در مورد مرزهای دریایی اعلام کرد.

این رسانه عبری زبان به نقل از بیانیه سخنگوی نخست وزیری رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل معتقد است که ممکن و بلکه ضروری است که توافقی در رابطه با ترسیم مرزهای دریایی با لبنان در راستای منافع دو طرف صورت بگیرد.

سخنگوی نخست وزیری رژیم صهیونیستی بدون اشاره به هشدارهای سید حسن نصر الله در مورد عدم امکان صهیونیست‌ها به استفاده از گاز بدون دسترسی لبنان به منافع خود، اعتراف کرد این توافق می‌تواند به ثبات در منطقه کمک کند.

این سخنگو با این حال از تلاش‌های میانجی آمریکایی تشکر کرده و ادعا کرد تولید گاز از میدان کاریش از دیدگاه اسرائیل ارتباطی با مذاکرات نداشته و هر زمان که فرصت استخراج فراهم شود بدون تاخیر کار استخراج گاز از این میدان را آغاز می‌کند!

این ادعا در حالی اعلام می‌شود، که چند ساعت بعد از هشدار سید حسن نصر الله به صهیونیست‌ها در رابطه با عدم امکان آنها برای استخراج گاز بدون دستیابی لبنان به حقوقش، شرکت فعال برای استخراج گاز این میدان اعلام کرد به دلایل فنی !! در حال حاضر امکان استخراج گاز وجود نداشته و این کار به موعدی دیگر موکول شده است.

انتهای پیام/*

 

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا