سیاسی

سازمان ملل نباید سازمان دولت‌های قدرتمند باشد

رئیسی پس از ورود به نیویورک:

رئیس‌جمهور گفت: سازمان ملل باید برای ملت‌ها و نه سازمانی برای دولت‌های قدرتمند باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پس از ورود به نیویورک هدف از سفر به آمریکا با توجه به فرصت سخنرانی در نشست مجمع عمومی را تبیین دیدگاه‌ها و نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران برای اطلاع سران شرکت کننده در این نشست و مخاطبان آن دانست.

وی تاکید کرد: سازمان ملل باید برای ملت‌ها و نه سازمانی برای دولت‌های قدرتمند باشد.

رئیس جمهور افزود: در اینگونه نشست‌ها می‌توان به مسائل و مشکلات جهانی پرداخت و با توجه به اینکه این مسائل و مشکلات جهانی است می‌توان درباره آن مشورت و در نهایت به دنبال راهکار بود.

رئیسی با اشاره به مسئله تحریم که قدرت‌های بزرگ برای فشار بر ملت‌ها از آن به عنوان حربه‌ای استفاده می‌کنند و در مقابل کشورهای هدف هم در پی رفتار متقابل خواهند داشت، گفت: اینگونه رفتارها با صلح و امنیت در تضاد است و در نهایت کشورها از تحریم متضرر خواهند شد.

وی به موضوع جنگ و خونریزی و در اصل تروریسم و حمایت‌ها از آن به عنوان عامل آوارگی ملت‌ها در جهان اشاره کرد و گفت: تمامی این موارد به دلیل یکجانبه گرایی است که جوامع بشری را رنج می‌دهد.

رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه ما با جنگ مخالف هستیم گفت: در نشست‌های پیش رو با نگاه به حل چنین مشکلاتی و ارائه راهکارها از طریق خرد جمعی به آن پرداخته خواهد شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا