ورزش

مکاتبه فدراسیون برای جذب مربی خارجی وزنه‌برداری بانوان/ شرط اعزام زنان به بازی‌های قونیه

سرپرست فدراسیون وزنه برداری در بازدید از اردوی تیم ملی زنان از مکاتبه برای جذب مربی خارجی خبر داد. 

به گزارش ایسنا، سجاد انوشیروانی به همراه بهداد سلیمی و کوروش باقری از اردوی تیم ملی وزنه برداری زنان در قزوین بازدید کردند. انوشیروانی در این بازدید گفت: امروز انرژی و انگیزه بالای شما در تمرینات، به ما هم یک انرژی مضاعف داد. خوشبختانه همدلی خوبی دارد در خانواده وزنه‌برداری شکل می‌گیرد. اعتراف می‌کنم این همدلی و هم افزایی، ما را  بیش از پیش به آینده امیدوار کرده است. در همین مدت کوتاه تلاش کردیم یک شرایط  حداقلی مطلوب را برای اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان فراهم کنیم. قطعا کم و کاستی‌هایی هست اما رفته رفته سعی خواهیم کرد شرایط ایده‌آلی برای پیشرفت بانوان وزنه‌بردار مهیا شود.

او ادامه داد: ما برای زحماتی که می‌کشید ارزش قائل هستیم و وظیفه داریم شأن کار را به بهترین شکل ممکن حفظ کنیم. انتظار هم داریم اگر مشکلی در کار هست بدون تعارف با ما در میان بگذارید تا آنها را مرتفع کنیم.  باور من این است که بانوان ما به لحاظ پتانسیل چیزی کم از آقایان ندارند و اگر همه چیز مهیا باشد در آینده‌ای نزدیک می‌توانند پابه‌پای آنها در میادین بین‌المللی مدال کسب کنند. البته دستیابی به این مهم به همت شما برمی‌گردد و تلاش ما.‌ ما تمام تلاش مان را می‌کنیم که این انگیزه را در شماها بالا و بالاتر ببریم. من، بهداد سلیمی و دیگر قهرمانانی که در این مسیر همدل شده‌اند، همگی لذت بالا رفتن و ایستادن بر سکوهای جهانی یا المپیکی را چشیده‌ایم. حالا دوست داریم بانوان وزنه‌بردار هم طعم شیرین کسب این افتخارات را بچشند.

 *به دنبال جذب مربی خوب خارجی هستیم

سرپرست فدراسیون وزنه برداری از تلاش برای جذب مربی خارجی برای تیم بانوان خبر داد و گفت: ما در وزنه‌برداری بانوان به دنبال ساختن تک ستاره‌ها و دستیابی به تک مدال‌ها نیستیم.  ما به دنبال ساختن  یک تیم یکدست و پرقدرت در وزنه‌برداری بانوان هستیم و می‌دانیم که با این ظرفیت و این پتانسیل، تا المپیک پاریس اتفاقات خوبی در بخش وزنه‌برداری بانوان رقم خواهد خورد. قطعا دو، سه سال باید خوب سرمایه گذاری کنیم تا به انتظاراتی که داریم برسیم. در همین مدت کوتاه مکاتبی صورت گرفته که یک مربی با کارنامه و رزومه‌دار خوب خارجی را بیاوریم برای تیم ملی وزنه‌برداری بانوان، کما اینکه در کنار آن به دنبال ظرفیت‌سازی داخلی هم هستیم و از ظرفیت و توانایی مربیان  طراز اول کشورمان نهایت بهره را خواهیم برد.

*لیگ وزنه‌برداری زنان راه اندازی می شود

او در مورد برگزاری لیگ وزنه برداری زنان تاکید کرد: در تلاش هستیم برای نخستین بار لیگ وزنه‌برداری بانوان در رده سنی بزرگسالان راه اندازی شود. قطعا چارچوب‌هایی را مشخص می‌کنیم که حتی با تعداد تیم کم، بانوان وارد چرخه لیگ شوند تا در ادامه شاهد یک شکوفایی خوب در این بخش باشیم. برای رده سنی جوانان و نوجوان هم رقابت‌هایی را به صورت منطقه‌ای در سطح کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم که نفرات و تیم‌های برتر هر منطقه بیایند در تهران و آنجا فینال لیگ منطقه‌ای را برگزار کنیم. این طرح برنامه برای پسران هم اجرا خواهد شد.

*شرط اعزام به بازی های کشورهای اسلامی 

انوشیروانی در مورد اعزام زنان به بازی های کشورهای اسلامی گفت: برای اعزام بانوان به بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی هیچ محدودیتی نداریم. یعنی امکان دارد با ترکیب کامل در مسابقات شرکت کنیم، امکان هم دارد هیچ کس اعزام نشود. این بستگی به همت و تلاش خود شماها دارد که خودتان را باور کنید و تا روز آخر با انگیزه تمرین کنید. اردوهای بانوان به صورت مستمر تا رقابت‌های جهانی کلمبیا ادامه خواهد شد. بعد از آن هم مسابقات قهرمانی کشور را داریم و بعد از یک فرصت ریکاوری کوتاه، برای اردوهای مستمر و مسابقات مهم سال آینده آماده می‌شویم. 

انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا