سیاسی

تخصیص ۸.۵ میلیون یورو ارز وارداتی به کارخانه فرومنگنز اسدآباد

ایسنا/همدان نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۸.۵ میلیون یورو ارز وارداتی توسط بانک مرکزی کشور به کارخانه فرومنگنز این شهرستان خبر داد.

کیومرث سرمدی واله در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز فعالیت آزمایشی کارخانه فرومنگنز شهرستان در اردیبهشت ماه سال جاری اظهار کرد: با توجه به اینکه کارخانه فرومنگنز شهرستان بخشی از مواد اولیه خود را باید از خارج از کشور تامین و وارد کند به همین منظور سرمایه گذار طرح نسبت به ثبت سفارش و تأمین اعتبار خرید مواد اولیه اقدام کرده و محموله در بندر بارگیری و در گمرک تخلیه شده است.
وی افزود: تخصیص ارز آن به لحاظ ضوابطی که بانک مرکزی دارد مقداری طولانی و زمان بر شد که در همین رابطه طی جلسه‌ای که با معاونت ارزی بانک مرکزی با حضور سرمایه گذار طرح داشتیم مساعدت لازم توسط بانک مرکزی کشور انجام گرفت و قول دادند تا پایان تیرماه تخصیص ۸.۵ میلیون یورو ارز وارداتی آن انجام گیرد و با تخصیص آن بار تخلیه شده در گمرک ترخیص شود تا بتوانیم در آینده نزدیک شاهد افتتاح و شروع به کار رسمی این کارخانه بزرگ صنعتی باشیم. 
سرمدی واله تعداد اشتغال مستقیم این طرح را ۲۲۰ نفر برشمرد و  تصریح کرد: تلاش می‌کنیم قبل از سفر ریاست جمهوری به استان همدان این طرح بزرگ صنعتی با حضور یکی از مسئولان رده اول کشور افتتاح و به بهره‌برداری برسد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کارخانه کوره بلند ذوب آهن اسدآباد برای تولید فرومنگنز ظرفیت تولید ۲۲ هزار تُن فرومنگنز در سال را خواهد داشت، گفت: در ماه‌های اولیه آغاز به فعالیت به‌طور قطع ظرفیت تولید کمتر خواهد بود.
سرمدی واله  با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰درصد فرومنگنز موردنیاز کشور در داخل کشور تولید شده و مابقی از سایر کشورها وارد می‌شود، ادامه داد: کشور ایران بر اساس آمار مربوط به سه سال پیش دارای ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تُن مصرف فرومنگنز بوده که با توجه به ظرفیت اسمی کارخانه فرومنگنز اسدآباد در صورتی‌که به ۳۰ هزار تُن افزایش یابد حدود ۱۰ درصد فرومنگنز کشور را تأمین می‌کند.
به گزارش ایسنا،در سال ۱۳۹۰ کارخانه ذوب‌آهن اسدآباد به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی و تغییر خط‌تولید خود از شمش چدن به فرومنگنز تعطیل شد، با پیگیری‌های لازم طرح فوق توسط ذوب‌آهن در سال گذشته به سرمایه‌گذار جدید بخش خصوصی به‌ نام شرکت “برسم لعل” به مدت پنج سال اجاره داده شد که در صورت قابل‌قبول بودن فعالیت آن، مدت اجاره تمدید می‌شود
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا