دانش و فناوری

فضای ابری مایکروسافت مختص مدیران


شرکت مایکروسافت از ارائه یک فضای ابری که با قوانین حریم خصوصی انطباق دارد و برای مشتریان دولتی و مدیران طراحی شده، خبر داد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز،  مایکروسافت روز سه‌شنبه یک فضای ابری مختص مشتریان دولتی راه‌اندازی کرد. این فضا کنترل بیشتری بر داده‌های آنها ارائه می کند و گروه دفاعی لئوناردو ایتالیا و شرکت مخابراتی بلژیکی پروکسیموس در این پروژه شریک هستند.

همه‌گیری کرونا باعث ایجاد تحول دیجیتال در بسیاری از سازمان‌های دولتی شده و مایکروسافت قصد دارد با ارائه این فضا که ابر برای حاکمیت نامگذاری شده، برای رقابت بهتر با آمازون و گوگل بهره ببرد.

به گفته شرکت تحقیقات بازار گروه ایمارک، انتظار می‌رود که ارزش این فضا تا سال 2027 از 27.6 میلیارد دلار در سال 2021 به 71.2 میلیارد دلار برسد.

کوری سندرز، معاون مایکروسافت گفت: ما انتظار داریم مشتریان از سراسر جهان باشند و چند مشتری اول از اروپا بودند. ما در حال انجام یک پیش نمایش خصوصی برای مشتریان است.

اتحادیه اروپا در خط مقدم قوانین حفظ حریم خصوصی و امنیت قرار دارد و ناظر حریم خصوصی آن در اوایل سال جاری تحقیقاتی را در مورد استفاده بخش عمومی از خدمات مبتنی بر ابر آغاز کرد. این تحقیقات به منظور بررسی اینکه آیا این فضاها با قوانین حریم خصوصی این اتحادیه مطابقت دارند یا خیر، انجام می شود.

مشتریان تجاری و دولتی به جای اینکه زیرساخت های خودشان را بسازند از مراکز داده شرکت های بزرگ فناوری در قالب ابرهای عمومی استفاده می کنند.

مایکروسافت اعلام کرد جدا از آخرین قابلیت‌های فناوری و هزینه کمتر، محصول ابری این شرکت تعهدات مربوط به حاکمیت داده، کنترل‌های امنیتی، حریم خصوصی شهروندان، نگهداری داده‌ها و سایر الزامات قانونی را انجام می‌دهد. این شرکت همچنین با سایر شرکای محلی برای ارائه ابرهای سفارشی برای دولت های محلی کار می کند.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا