اقتصاد

فارس من| حل مشکل ثبت نام کنندگان تیبا تا قرعه کشی اردیبهشت


مدیر روابط عمومی سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: برای حل مشکل ثبت نام کنندگان تیبا تا قرعه کشی اردیبهشت، اقدامات اصلاحی فنی و ایمنی ساز تدوین شده و خودروساز، ملزم به خدمات پس از فروش ویژه و رایگان به این مشتریان شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس براساس اعلام مدیر روابط عمومی سازمان ملی استاندارد، شرکت خودروسازی سایپا ملزم به ارائه خدمات پس از فروش ویژه و رایگان به مشتریان تیبا شده است. 

مصطفی آجرلو مدیر روابط عمومی سازمان ملی استاندارد در توئیتی در فضای مجازی اعلام کرد: برای حل مشکل ثبت نام کنندگان تیبا تا قرعه کشی اردیبهشت، اقدامات اصلاحی فنی و ایمنی ساز از سوی دفتر صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران تدوین شده که توسط سایپا و زیر نظر شرکت بازرسی در حال انجام است و خودروساز، ملزم به خدمات پس از فروش ویژه و رایگان به این مشتریان شده است. 

‌به گزارش  فارس، در اوایل خرداد‌ امسال خودروهای سمند، تیبا و تیبا 2 به دلیل عیوب پرتکرار ایمنی عملکرد، از سوی دفتر تخصصی صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران از فهرست تمدید اعتبار حذف شد و اخیرا نیز در جلسه مشترک سازمان ملی استاندارد با وزیر صمت ضمن اعلام خروج تیبا، سمند و 405 از چرخه تولید، عنوان شد که خودرو ساینا نیز از چرخه تولید خارج می‌شود. 

 امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، نیز در این‌باره گفت که برخی از ایرادات سمند و تیبا در سیستم انتقال قدرت، سیستم موتور، در بدنه، رنگ خودرو، سیستم فرمان و چراغ‌ها عنوان شده است. 

 با اعلام سازمان ملی استاندارد مبنی بر خروج این خودرو‌ها از چرخه تولید، مشکلاتی  برای خریداران خودروهای سمند و تیبا که در طرح‌های فروش خودروسازان شرکت کرده بودند به‌وجود آمد زیرا با توجه به اعلام سازمان ملی استاندارد مبنی بر غیر استاندارد بودن این خودروها، دیگر امکان شماره‌گذاری این خودرو‌ها وجود نداشت و خریداران این خودروها با بلاتکلیفی مواجه شد‌ند، از طرفی خودروسازان نیز تعهداتی به مردم داشتند و تعدادی از خودروها را تولید کرده‌ که با توجه به عدم امکان شماره‌گذاری‌، امکان واگذاری آن به خریداران وجود ندارد. 

گفتنی است همانطور که در این خبر آمده است  براساس توئیت مدیر روابط عمومی سازمان ملی استاندارد مشکل خریداران خودروهای سایپا تا قرعه کشی اردیبهشت حل می شود و شرکت خودروسازی سایپا مکلف به ارائه خدمات رایگان به خریداران این خودرو شده است. 

این نکته نیز لازم به ذکر است که  ‌روابط عمومی ایران خودرو  نیز در رابطه با رفع مشکل خریداران خودروهای سمند به فارس اعلام کرد: «تعداد تعهدات سمند محدود بوده و خودروها تولید شده و آماده واگذاری است که عمدتا برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری است، پس از انجام کامل تعهدات خط تولید سمند به طور کامل متوقف می شود و این محصول دیگر تولید نخواهد شد». 

همچنین روابط عمومی این شرکت خودروسازی درباره توافقات بین سازمان ملی استاندارد و این خودروسازی برای شماره‌گذاری سمند که تولیدات آن متوقف شده است به  فارس، گفت: جلسات متعددی با سازمان ملی استاندارد در خصوص ارائه راهکارهایی برای تحویل تعهدات خودرو سمند شرکت ایران خودرو به مشتریان و سپس خارج شدن این خودرو از مدار تولید برگزار شده است که پیشنهاداتی همچون بازبینی مجدد و رفع هر گونه ایرادی روی خودروها و صحه گذاری توسط شرکت‌های بازرسی و سپس تحویل آن به مشتریان مطرح شده است که منتظر تصمیم گیری و ابلاغ سازمان ملی استاندارد است. 

به گزارش فارس کاربران خبرگزاری در بخش فارسِ من با ثبت پویش‌های متعددی خواستار پیگیری با عنوان «پیگیر پلاک‌گذاری خودروی تیبا و سمند باشید» شده‌اند.

انتهای پیام/ 


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا