بین الملل

جانسون دبه کرد؛ نمی‌خواهم استعفا دهم


یک عضو مجلس اعیان انگلیس می‌گوید که نخست‌وزیر مستعفی این کشور به او گفته که می‌خواهد در ریاست حزب محافظه‌کار بماند و هرچیزی را که مانع از باقی‌ماندنش در نخست‌وزیری شود، از بین می‌برد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که رقابت‌های دو نامزد جانشینی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس چند روزی است که شروع شده، اما رسانه‌های لندن از تغییر تصمیم جانسون خبر می‌دهند.

روزنامه «تلگراف» بامداد سه‌شنبه گزارش داد جانسون که نوزده روز پیش از سمت نخست‌وزیری انگلیس و به تبع آن ریاست حزب محافظه‌کار استعفا داده بود، در یک جلسه خصوصی گفته که نمی‌خواهد تا انتخابات آینده از ریاست این حزب خارج شود.

طبق این گزارش، جانسون در گفتگو با یکی از اعضای مجلس اعیان به‌نام «لرد کراداس» که از حامیان مالی محافظه‌کاران نیز هست، گفته است که «هر چیزی را که مانع از باقی‌ماندن او در نخست وزیری شود، از بین خواهد برد».

لرد کراداس به روزنامه تلگراف گفت: «او (جانسون) می‌خواهد کار را به پایان برساند. او می‌خواهد در انتخابات پارلمانی بعدی به عنوان رهبر حزب محافظه‌کار رقابت کند. اگر فردا انتخابات برگزار می‌شد و او رهبر حزب محافظه‌کار بود، جانسون پیروز می‌شد و من با او موافق هستم».

همزمان «جیمز کلِوِرلی» وزیر آموزش انگلیس با ادعای اینکه جانسون «یک سیاستمدار با استعداد» است، گفت احتمال اینکه وی در کابینه دولت بعدی به نخست‌وزیری «لیز تراس» نیز حضور داشته باشد، بالا است.

در حال تکمیل…


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا