شهرستان ها

بیشترین غرق شدگی در رودخانه ثبت شده است

اهواز- معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بر اساس آمارهای موجود بیشترین غرق شدگی افراد در رودخانه ثبت شده و دریا در جایگاه دوم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی طحان پیش از ظهر امروز در آئین رونمایی از فاز دوم پویش «غرق نشویم» اظهار کرد: نجات جان یک انسان اهمیت بالایی دارد و از این رو کمپین ملی «غرق نشویم» با هدف نجات جان انسان‌ها از غرق‌شدگی و کاهش مخاطرات این حوزه در فاز اول در سطح کشور اجرا شد.

وی افزود: در فاز اول اجرای این کمپین ملی، تعداد ۷۵ هزار نفر با جمعیت هلال احمر همراه شدند که با احتساب دیگر اعضای خانواده آنها می‌توان اعلام کرد که تعداد زیادی از افراد تحت پوشش این کمپین ملی قرار گرفتند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ شاهد کاهش ۲۰ درصدی آثار ناشی از غرق‌شدگی بودیم؛ بنابراین ما نه تنها با این پویش بلکه با رفتارها و دیگر نهضت‌های صحیح به این مسیر ادامه می‌دهیم تا شاید یک نفر کمتر از بین برود.

طحان بیان کرد: روز گذشته از سوی سازمان جهانی WHO به عنوان روز جهانی «پیشگیری از غرق‌شدگی» نامگذاری شده تا همه بدانند که ماجرای غرق شدگان صرفاً در کشور ایران وجود ندارد بلکه مردم کشورهای سراسر جهان با آن مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد غرق‌شدگان مرد و ۲۵ درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: در سال‌های گذشته استان‌های خوزستان، مازندران، گیلان و فارس به ترتیب بیشترین آمار غرق‌شدگی را داشتند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد: از سال ۹۶ تا ۹۹ بیشترین فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی به ترتیب در استان‌های خوزستان، مازندران و گیلان بود.

طحان یادآور شد: در سال ۹۸ تعداد یک هزار و ۲۷۵ نفر، در سال ۹۹ تعداد یک هزار و ۳۸۸ نفر و در سال گذشته نیز یک هزار و ۱۶۶ نفر فوتی ناشی از غرق‌شدگی در کشور ثبت شده که اغلب آنها مرد بودند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: سال گذشته استان مازندران با ۱۴۷ فوتی، خوزستان با ۱۲۵ نفر فوتی و استان گیلان با ۹۱ نفر فوتی به ترتیب بیشترین آمار فوتی‌های غرق‌شدگی را در سطح کشور به خود اختصاص دادند.

وی بیان کرد: هشت مکانی که به ترتیب بیشترین آمار غرق‌شدگی در آنها رخ داده به ترتیب رودخانه با ۳۱۶ نفر فوتی، دریا با ۲۰۱ نفر فوتی، استخر کشاورزی با ۱۸۷ نفر فوتی، دریاچه‌های مصنوعی با ۱۰۹ نفر فوتی، کانال با ۹۴ نفر فوتی، حوض و حوضچه با ۳۳ نفر فوتی، چاه با ۲۸ نفر فوتی، دریاچه طبیعی با ۲۴ نفر فوتی و سایر موارد نیز با ۶۸ نفر فوتی است.

طحان با تأکید بر اینکه باید در حوزه آموزش همگانی کاری کنیم تا فعالیت‌ها پیشگیرانه و در راستای کاهش بلایای انسان‌ساز باشند، اضافه کرد: اصلاح باورهای همگانی در زمینه آب و غرق‌شدگی یکی از یکی از اصلی‌ترین اهداف اجرای این کمپین ملی است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند مداخله رسانه هستیم تا اطلاع رسانی این کمپین به سرمنزل مقصود برسد، اظهار کرد: ساحل دریاچه‌ها، تفریحگاه‌های ساحلی، اماکن و معابر عمومی، حاشیه رودخانه‌ها، استخرهای عمومی و خصوصی از جمله اماکنی هستند که این کمپین در آنها اجرا می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در سال ۹۹ استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، خراسان رضوی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه به ترتیب بیشترین مشارکت را در اجرای کمپین ملی «غرق نشویم» داشتند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا