بین الملل

روسیه: آمریکا علاقه‌ای به احیای روند صلح خاورمیانه ندارد

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که روسیه به تلاش‌ها برای احیای روند حل و فصل در خاورمیانه ادامه خواهد داد و خاطرنشان کرد که واشنگتن علاقه‌ای به این موضوع ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از تاس، دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز سه شنبه در جریان نشست شورای امنیت این سازمان گفت: ما دائماً خواستار آغاز مجدد مذاکرات مستقیم فلسطین و اسرائیل هستیم که نتیجه آن باید ایجاد یک کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی باشد و نگرانی اسرائیلی‌ها در مورد امنیت‌شان را در نظر بگیرد.
وی افزود: ما متقاعد شده‌ایم که باید تلاش‌های چندجانبه از جمله در کمیته چهارجانبه بین‌المللی صلح خاورمیانه را تشدید کنیم. لذا بر عزم خود برای تعامل با شرکای خود در این کمیته که هدف آن افزایش اثربخشی کار این ساختار مورد توافق شورای امنیت سازمان ملل است، تاکید می‌کنیم.
پولیانسکی با اشاره به اهمیت هماهنگی تلاش‌ها با شرکای خود در منطقه، افزود: این مبنای ابتکارعمل روسیه برای برگزاری نشستی گسترده از وزرای کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه با حضور بازیگران اصلی اتحادیه عرب است. 
وی افزود: اما متأسفانه به دلیل عدم علاقه آمریکا به از سرگیری کار کمیته چهارجانبه، این موضوع هنوز حل نشده است. روسیه به تلاش های خود برای هماهنگی تلاش‌های مشترک در راستای احیای روند صلح خاورمیانه به منظور یافتن راه حلی عادلانه برای مسئله فلسطین ادامه خواهد داد.
او گفت: تلاش برای تحمیل صلح اقتصادی به جای برآورده کردن آرمان‌ و خواسته‌های مردم فلسطین درباره ایجاد کشور مستقل، نتیجه‌ای نداشته و نخواهد داشت.
عراق
درخصوص عراق نیز معاون نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین اعلام کرد که مسکو از تبعات منفی اوضاع سیاسی عراق و تلاش برای کشاندن آن به یک رویارویی منطقه‌ای نگران است.
وی گفت: ما وضعیت عراق را به عنوان یک کشور دوست دنبال می‌کنیم و به خانواده‌های قربانیان حمله 20 ژوئیه در استان دهوک در شمال این کشور تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم.
پولیانسکی گفت: عراق نباید به عرصه‌ای برای تسویه حساب‌های بین المللی تبدیل شود. ما معتقدیم که جایگزینی برای تقویت امنیت منطقه و برقراری روابط حسن همجواری وجود ندارد و از قصد عراق برای توسعه روابط با همسایگان خود استقبال می‌کنیم.
در جریان حمله به یک تفرجگاه کوهستانی عراق در دهوک دستکم ۹ غیرنظامی از جمله چند کودک کشته شدند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا