موسیقی

مدیران هنری درگذشت حبیب الله صادقی را تسلیت گفتند

با انتشار پیام‌هایی؛

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، رئیس موزه هنرهای معاصر، رئیس فرهنگستان هنر، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح در گذشت حبیب الله صادقی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب‌الله صادقی هنرمند نقاش پیشکسوت، استاد دانشگاه، منتقد هنری و رئیس گروه هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر، صبح چهارشنبه ۵ مرداد ماه بر اثر سکته قلبی درگذشت که در همین راستا مدیران نهادهای مختلف فقدان این هنرمند را در پیام هایی تسلین گفتند.

پیام تسلیت مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی به مناسبت درگذشت حبیب‌الله صادقی

عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت حبیب‌الله صادقی، نقاش و هنرمند برجسته عرصه هنرهای تجسمی کشور را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم/ انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسّف و تالّم، خبر جانکاه درگذشت هنرمند متعهد و انقلابی، دکتر حبیب‌الله صادقی را دریافت کردم.

دکتر حبیب‌الله صادقی از پیشگامان وارسته هنر انقلاب و از هنرمندان صاحب‌سبک رشته نقاشی بود که از عنفوان انقلاب شکوه‌مند اسلامی تا پایان دوران دفاع مقدس و سال‌های متمادی پس از آن، عمر شریف و پربرکت خود را صرف رشد و اعتلای هنر انقلاب و تربیت نسل ارزنده‌ای از هنرمندان متعهد و انقلابی ساخت.

بدون‌شک تلاش‌های مجاهدانه و خدمات ارزنده این استاد پارسا که سرمایه‌ای بی‌بدیل برای هنر انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آمد، فراموش‌ناشدنی و فقدان او ثلمه‌ای عظیم و جبران‌ناپذیر برای هنر انقلاب اسلامی و هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی خواهد بود.

در پایان، درگذشت این هنرمند مخلص و متعهد را به خانواده معزّز صادقی، هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی و تمامی شیفتگان و دلبستگان آن استاد ارجمند تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن فقید فرهیخته، رحمت و غفران واسعه و برای عموم سوگواران و تعزیت‌داران، صبر و اجر جزیل مسئلت دارم.»

پیام تسلیت رئیس فرهنگستان هنر در پی درگذشت حبیب‌الله صادقی

بهمن نامور مطلق رئیس فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، در پی درگذشت حبیب‌الله صادقی، عضو پیوسته این فرهنگستان، پیام تسلیتی منتشر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت ناباورانه استاد حبیب‌الله صادقی، عضو پیوسته و رئیس گروه تخصصی هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر، هنرمند خلاق و خوش‌خُلق، جامعه هنری و علمی کشور را در سوگ و سوزی عمیق فروبرد. او هم در حوزه آفرینش و هم در حوزه آموزش هنر، نقشی مؤثر و ارزشمند از خود بر جای گذاشت. آخرین اثر او، اثر عظیم «در رثای سیمرغ تجلی»، راوی سِیر تاریخی رشادت‌های ایران‌زمین بود؛ اثری که نقش دلیرمردان این مرز و بوم را بر بومِ نقاشی ماندگار ساخت. فقدان او خسارتی جبران‌نشدنی به جامعه هنرهای تجسمی است.

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران درگذشت حبیب‌الله صادقی، را به خانواده داغدار او، شاگردان و دوستدارانش و جامعه هنری و دانشگاهی کشور تسلیت می‌گوید و از درگاه الهی غفران واسعه برای ایشان و صبر و سلامت برای عزیزانش خواستار است. روحش شاد و یادش گرامی باد.»

تسلیت رئیس موزه هنرهای معاصر تهران برای درگذشت حبیب الله صادقی

عبادرضا اسلامی‌کولایی رئیس موزه هنرهای معاصر تهران در پیامی درگذشت حبیب الله صادقی، هنرمند نقاش، استاد هنر و رئیس اسبق موزه را تسلیت گفت.

وی در پیامی برای درگذشت صادقی نوشته است:

«حبیب الله صادقی هنرمند ارزشمند، سال‌ها در جریان حرفه‌ای و آموزش دانشگاهی هنر نقش فعالی داشت و فعالیت‌های این هنرمند و استاد هنر نتایج و آثار پایداری برای فرهنگ و هنر کشور دارد. صادقی در عرصه مدیریت هنری از جمله به عنوان رئیس موزه هنرهای معاصر تهران به هنر و هنرمندان خدمت کرد.

درگذشت هنرمند گرانقدر زنده یاد حبیب الله صادقی را به خانواده ارجمندش و جامعه هنری تسلیت می گویم و بهترین درجات را از درگاه خداوند متعال برای ایشان خواستارم.»

پیام تسلیت مدیر عامل صندوق اعتباری هنر

سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پیامی درگذشت هنرمند نامدار و مطرح عرصه نقاشی حبیب‌الله صادقی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

« هوالباقی

خبر درگذشت استاد حبیب الله صادقی هنرمند متعهد و توانای عرصه هنرهای تجسمی بار دیگر جامعه هنری را در غم فقدان یکی از بزرگان هنر انقلاب فرو برد. استاد صادقی از هنرمندان تأثیرگذار دوران معاصر و از پیشگامان هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی محسوب می شود. دغدغه اصلی او حفظ ماهیت هنر ایرانی و اسلامی بود و سال ها در جهت صیانت و اعتلای هنر انقلاب اسلامی تلاش کرد و کارنامه ای ماندگار از خود باقی گذاشت.

وی هنرمندی دغدغه‌مند بود و هنر خود را در خدمت تعالی جامعه و نشر مفاهیم متعالی به کار گرفت. بدون تردید گنجینه آثارماندگار وی در تاریخ هنر انقلاب و دفاع مقدس جاودانه خواهد ماند.

اینجانب درگذشت این چهره پیشکسوت را به جامعه فرهنگ و هنر کشور و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال رحمت الهی برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای خانواده محترمش مسئلت می‌نمایم.»

پیام تسلیت رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح

سیدمحمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح طی پیامی درگذشت حبیب الله صادقی هنرمند متعهد، خوش نام و پیشکسوت هنر مقاومت را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«هوالباقی

وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

با نهایت تأسف و تأثر خبر ضایعه اسفناک فقدان همیشگی استاد مسلم و مبرز عرصه هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، فقید سعید استاد حبیب‌الله صادقی مایه تألم خاطر این‌جانب و جمع کثیری از دوستداران هنر انقلاب شد.

نقش مجاهدت گونه این استاد پیشکسوت و خوش‌نام که نسل‌های گوناگون از اوان روزهای انقلاب تا دوران شکوهمند دفاع مقدس با آثار وی خاطره دارند، بی‌شک در اذهان علاقه‌مندان به هنر متعهد باقی خواهد ماند.

این‌جانب به نمایندگی از خیل کثیر هنرمندان حوزه هنر مقاومت این ثلمه جبران‌ناپذیر را به خانواده و بازماندگان ایشان و دوستداران و علاقه‌مندان آن فقید سعید تعزیت و تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند منان جل جلاله در آستانه ماه عزای سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) علو درجات را برای آن عزیز سفرکرده مسئلت دارم. راهش پر رهرو باد.»

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا