بین الملل

شورای امنیت بار دیگر درباره اوکراین نشست برگزار می‌کند


نمایندگی روسیه در سازمان ملل با اشاره به نشست شورای امنیت درباره اوکراین به درخواست کشورهای غربی، هشدار داد که مسکو هم مسائلی را برای بیان کردن دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل از برگزاری نشست دوباره شورای امنیت درباره اوکراین در روز جمعه (به وقت محلی) خبر داد.

پولیانسکی در کانال شخصی تلگرام خود اعلام کرد که این نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوکراین به درخواست کشورهای غربی برگزار خواهد شد.

وی در این‌باره نوشت: «امروز، شورای امنیت در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت مسکو (۱۸:۳۰ به وقت ایران) یک جلسه عادی در مورد اوکراین برگزار خواهد کرد. این نشست، موضوع جداگانه‌ای [بجز اوکراین] ندارد. به نظر می‌رسد که شرکای غربی سابق ما این [نشست] را در آخرین روز کاری ماه جولای درخواست کرده‌اند تا حداقل یک جلسه درباره اوکراین در هر ماه برگزار شود!»

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، این دیپلمات روس با بیان اینکه تشکیل جلسه شورای امنیت درباره یک موضوعی باید توجه بدون جهت‌گیری آنها به موضوع را نشان دهد، تاکید کرد: «ما هم چیزهایی برای گفتن داریم».

پولیانسکی پیش از این نیز گفته بود اسنادی که در طی یک عملیات ویژه کشف شد، برنامه‌های اوکراین برای حمله به روسیه را تایید می‌کند. (جزئیات بیشتر)

روسیه از پنجم اسفند گذشته (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.«ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه بارها درباره توسعه ناتو در اروپا به ویژه مرزهای خود هشدار داده است. روسیه بر این باور است که  به دلیل سیاست خصمانه و روس‌هراسی بحران کنونی اوکراین روی داده است. ولادیمیر پوتین پیشتر گفته بود که مسکو برای پاسخ گفتن به تحرکات ناتو و گسترش این ائتلاف نظامی غربی به سمت شرق، گزینه‌های مختلفی دارد.

انتهای پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا