ورزش

خیز بارسلونا برای شش‌گانه با توپ‌خانه شش نفره

بارسلونا با خریدهای جدید خود در فاز تهاجمی، امیدهای زیادی به کسب تمام جام‌ها در فصل 23-2022 دارد.

به گزارش “ورزش سه”، بارسلونای پپ گواردیولا در فصل 09-2008 موفق به فتح سه گانه شد و در ادامه نیز با قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا و اروپا و نیز جام جهانی باشگاه ها، سال 2009 را با کسب شش جام به اتمام رساند. دومین سه گانه تاریخ بارسلونا نیز سال 2015 به دست آمد و باشگاه کاتالان از آن تاریخ دیگر نتوانسته فاتح لیگ قهرمانان شود ولی شاید فصل پیش رو شرایط متفاوت باشد.

بارسلونا با خریدهای جدید خود به خصوص در خط حمله، به تیمی ترسناک تبدیل شده و مدیران باشگاه رویای کسب تمام جام ها را دارند. با ژاوی روی نیمکت و برنامه های تاکتیکی او این رویا نمی تواند دور از دسترس باشد.

بارسا در خط حمله روبرت لواندوفسکی، رافینیا، فران تورس، امریک اوبامیانگ، آنسو فاتی و عثمان دمبله را در اختیار دارد. به این جمع باید ممفیس دیپای را هم اضافه کرد اما باشگاه به مهاجم هلندی اعلام کرده که باید به دنبال تیمی دیگر برای خود باشد.

شش مهاجم فوق، فصل گذشته در مجموع 99 گل به ثمر رساندند که 72 تای آنها در بازی های لیگ بود. بیشترین سهم را نیز لواندوفسکی با 35 گل در بوندسلیگا و 50 گل در همه رقابت ها داشت. تنها رئال مادرید در فصل گذشته میان تیم های اسپانیایی از مجموع گل های شش مهاجم بارسا بیشتر به گل رسید(80 گل در 38 بازی). بارسلونا هم فصل گذشته در لالیگا 68 گل به ثمر رساند. شش مهاجم بارسلونا در مجموع نسبت به اتلتیکو و سویا در فصل قبل هفت و نوزده گل بیشتر به ثمر رساندند. اوبامیانگ پس از لوا بهترین رکورد گلزنی را داشت(15 گل) و رافینیا هم در لیگ برتر برای لیدز زننده یازده گل بود.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا