دانش و فناوری

جدیدترین بتای iOS 16 احتمال وجود قابلیت نمایشگر همیشه روشن در آیفون 14 پرو را تقویت کرد

با استناد به جزئیات پیدا شده در نسخه بتای iOS 16، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد قابلیت نمایشگر همیشه روشن (AOD) را به آیفون 14 پرو و پرو مکس اضافه کند.

گفتنی است که جزئیات مشاهده شده مرتبط با ویژگی AOD در نسخه بتای iOS 16 حاکی از وجود یک حالت «خواب» برای تصاویر پس‌زمینه پیش‌فرض موجود در این سیستم عامل است. این حالت خواب جدید یک نسخه تیره‌تر از تصویر پس‌زمینه است که جهت نمایش در حالت AOD مناسب‌تر خواهد بود.

به بیان ساده‌تر می‌توان اینطور توضیح داد که حالت خواب مذکور احتمالا یک فیلتر تصویر برای هرگونه عکس پس‌زمینه انتخابی توسط کاربر خواهد بود که در هنگام استفاده از قابلیت احتمالی AOD فعال می‌شود.

اطلاعات احتمالی از ویژگی AOD در آیفون 14 پرو

بنابر گزارشات موجود، اپل ظاهرا می‌خواهد این قابلیت را مشابه آنچه که در اپل واچ دیده‌ایم، در آیفون نیز تکرار کند. بدین ترتیب همانطور که در سری اپل واچ 5 دیدیم قابلیت AOD چطور تا زمان بالا آوردن مچ دست، نسخه‌ای تاریک‌تر و مبهم‌تر از واچ فیس را به نمایش می‌گذاشت، احتمالا در آیفون نیز شاهد عملکرد مشابهی خواهیم بود.

البته تا پیش از مشاهده این موارد «مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ نیز احتمال به کارگیری ویژگی AOD در صفحه قفل iOS 16 را مطرح و اعلام کرده بود که این قابلیت احتمالا تنها در مدل‌های رده بالای سری آیفون 14 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

احتمال وجود AOD در آیفون 14 پرو

همچنین به کارگیری قابلیت مورد بحث، به لطف استفاده از نمایشگرهای پیشرفته‌تر مجهز به نرخ تازه‌سازی 1 هرتزی، امری محتمل به نظر می‌رسد. این در حالی است که نرخ تازه‌سازی مدل آیفون 13 پرو مکس با وجود برخورداری از فناوری ProMotion در بالاترین حالت 120 هرتز و در پایین‌ترین حالت به میزان 10 هرتز می‌رسید.

بدین ترتیب استفاده از نرخ تازه‌سازی 1 هرتزی در نمایشگر آیفون 14 می‌تواند مصرف انرژی گوشی در حین فعال بودن حالت AOD را به شدت بهبود ببخشد.

در پایان باید گفت قابلیت AOD در کنار موارد تغییر طراحی ناچ نمایشگر، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، عملکرد سریع‌تر و همچنین رنگ‌های تازه، یکی از چند تغییر بزرگ و مورد انتظار آیفون 14 پرو به شمار می‌رود که وجود آنها در محصول نهایی احتمالا تا چند ماه دیگر مشخص خواهد شد.

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا