شهرستان ها

تخصیص ۷۷ میلیارد تسهیلات جهت ایجاد مشاغل خانگی در خراسان شمالی

بجنورد- سرپرست معاونت اقتصادی استاندار خراسان شمالی از تخصیص ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات جهت ایجاد مشاغل خانگی در استان خبر داد و گفت: این رقم در سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فخر موحدی عصر شنبه در کارگروه اقتصاد، اشتغال و توسعه سرمایه گذاری خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در راستای حمایت از طرح‌های مشاغل خانگی برای سال‌جاری از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات برای استان اختصاص داده شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان بوده، گفت: از مقدار فوق تاکنون ۳۷ و نیم میلیارد تومان آن توسط بانک‌ها پرداخت شده و برای ۴۲۰ نفر شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به موضوع تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان نیز گفت: ثبت آمار و نحوه اقدام دستگاه‌های اجرایی در سامانه بسیار مهم است لذا باید ثبت آمار با دقت بالایی انجام شود.

فخر موحدی تصریح کرد: برای توسعه کارآفرینی بانوان، باید دستگاه‌های اجرایی و حوزه بانوان استانداری از ظرفیت تسهیلات بهره ببرند.

وی در خصوص ضرورت ایجاد ناحیه صنعتی جدید در بجنورد نیز گفت: در صورت تأیید موقعیت زمین، برای نحوه بهره برداری از آن تصمیم گیری می‌شود اما با توجه به شعار امسال، برای شرکت‌های دانش بنیان هم ظرفیت‌های ویژه تعریف خواهد شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا