بین الملل

گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه قطر درباره تحولات منطقه‌ای

وزیر امور خارجه قطر روز شنبه تلفنی با وزیر امور خارجه ایران درباره آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای و تحولات منطقه‌ای گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خارجه قطر شامگاه شنبه خبر داد که «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران درباره آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای و تحولات منطقه‌ای گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه گذشته (چهارم مرداد ماه) نیز از گفتگوی تلفنی با همتایان کویتی، عمانی، اماراتی و قطری خبر داده و در توئیتی در این زمینه نوشته بود: امروز با برادرانم وزرای خارجه کویت، امارات، قطر، عمان و پیش‌تر عراق گفت‌وگو کردم. رایزنی در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و بررسی راهکارهای توسعه روابط از الزامات سیاست همسایگی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: ما به همکاری‌های فیمابین با همسایگان شتاب خواهیم داد. بیگانگان نمی‌توانند مانع از روند همکاری منطقه‌ای شوند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان پنجشنبه شب ۳۰ تیر ماه در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: در حوزه همسایگان حاشیه جنوبی خلیج فارس، بعد از سال ۱۳۹۵ عربستان تصمیم به قطع رابطه دیپلماتیک با ایران گرفت و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس در همراهی با عربستان سطح مناسبات دیپلماتیک را از سفیر به کاردار کاهش دادند. با اقداماتی که در شروع به کار دولت جدید انجام شد کشورهای حوزه خلیج فارس برای تحلیف آقای رئیسی دعوت شدند و تلاش شد با برنامه‌های عملی از همه ظرفیت‌های سیاسی، دیپلماتیک و … در تقویت مناسبات با این کشورها استفاده کنیم. امارات تصمیم گرفت سفیر به تهران وارد کند و بزودی سفیر این کشور وارد تهران می‌شود. کویت سفیر خودش را معرفی کرد و ما هم موافقت کردیم و ظرف روزهای آینده سفیر جدید کویت وارد تهران می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا