اقتصاد

دبیر کل جدید اوپک: بازارهای نفت را متعادل نگه خواهیم داشت


دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تاکید کرد که با کشورهای عضو این سازمان برای حفظ تعادل و ثبات بازارهای نفت همکاری خواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، هیثم الغیص، دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، تاکید کرد که با کشورهای عضو این سازمان برای حفظ تعادل و ثبات بازارهای نفت همکاری خواهد کرد.

الغیص که فردا دوشنبه به جای محمد بارکیندو، دبیر کل فقید اوپک کار خود را در سمت جدید آغاز می‌کند، روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری کویت (KUNA) گفت: من چشم اندازها و ایده‌هایی دارم که با هماهنگی همه کشورهای عضو و با هدف پیشبرد سازمان و رویارویی با چالش‌های آینده ارائه خواهم کرد که مهم‌ترین آن حفظ تعادل بازارهای نفت و ثبات آن است.

الغیص توضیح داد که تایید او توسط ۱۳ کشور عضو سازمان نتیجه تلاش‌های شدید و کار خستگی ناپذیر محمد الفارس، وزیر نفت کویت بوده است.

وی با بیان اینکه انتخاب وی برای تصدی این پست مهم نشان دهنده جایگاه معتبر کشور کویت در داخل (اوپک) است،  برای پیشرفت و توسعه این سازمان ابراز امیدواری کرد.

هیثم الغیص، نماینده پیشین کویت در هیئت عامل اوپک در دی ماه گذشته(سوم ژانویه ۲۰۲۲) به‌عنوان بیست‌وچهارمین دبیرکل این سازمان برای مدت سه سال انتخاب شد.

او مدیر اجرایی چند زبانه صنعت نفت و گاز است که بیش از ۳۰ سال تجربه بین‌المللی دارد.

الغیص در بخش فروش و بازاریابی بین‌المللی نفت و گاز و توسعه تجارت فعالیت کرده و با تصدی سمت‌های کلیدی در کویت، پکن و لندن تجربه منطقه‌ای و بین‌المللی به دست آورده است.

او همچنین تجربه هدایت گروه‌های پیشرو بین‌المللی و منطقه‌ای و دانش و تجربه فراوانی در زمینه تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل دارد، وی چند سمت در نهادهای کلیدی اوپک و کمیته‌های میان‌دولتی داشته است.

دوره فعالیت محمد سانوسی بارکیندو نیجریه‌ای دبیرکل فقید این سازمان نیز در اوت ۲۰۲۲ (مردادماه ۱۴۰۱) به پایان می‌رسید، وی اواسط سال ۲۰۱۶ این سمت را به‌عهده گرفته بود و در سال ۲۰۱۹ برای یک دوره سه ساله دیگر انتخاب شد.

کویت پیش از انتخاب هیثم الغیص به‌عنوان دبیرکل اوپک در سال‌های ۱۹۶۵ و ۲۰۰۵ میلادی نیز عهده‌دار این پست بوده است. اشرف لطفی در سال ۱۹۶۵ به مدت یک سال و  شیخ احمد فهد الاحمد الصباح  در سال ۲۰۰۵ به‌عنوان دبیرکل به این سازمان خدمت کردند.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا