شهرستان ها

ساماندهی کشتارگاه سنتی دام شهرستان نیر

نیر- مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: ساماندهی کشتارگاه سنتی دام شهرستان و مقابله با کشتار غیرمجاز در نیر را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بهلول تکلوی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با فرماندار نیر اظهار کرد: محدودیت‌های اعتباری دامپزشکی مشهود است اما در این بین تلاش و اشرافیت کامل مجموعه فرمانداری بر فعالیت‌های دامپزشکی در شهرستان نیر و تأمین امنیت غذایی شهروندان قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه در تمامی شهرستان‌ها و مناطق تحت پوشش دامپزشکی ساماندهی کشتارگاه‌ها در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: تأمین سلامت عمومی و امنیت غذایی مردم از اولویت‌های اساسی دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل دامپروری منطقه را یادآور شد و گفت: مشکلات پیش روی دامپزشکی که در برخی مواقع سبب ایجاد مشکل و وقفه در تحقق اهداف بهداشتی می‌شود، پیگیری می‌کنیم.

تکلوی با بیان اینکه اقدامات دامپزشکی اعتبارمحور است، بر لزوم حمایت بیشتر مسئولان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز استانی تاکید کرد.

وی افزود: هر هزینه‌ای که در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های مختلف دام و طیور در منطقه صرف می‌شود نوعی سرمایه‌گذاری است که آثار آن قطعاً در سال‌های آتی مشخص می‌شود.

تکلوی با اشاره به نگاه مثبت و اشرافیت کامل فرمانداری نیر در زمینه شرح وظایف و حیطه مسئولیت‌های دامپزشکی و مشکلات این حوزه، آن را عامل قوت قلب فعالان و کارکنان دامپزشکی منطقه دانست.

وی از حمایت‌های مستمر فرماندار نیر به عنوان پشتوانه دامپزشکی در پیشبرد اهداف، برنامه‌ها و اجرای طرح‌های مختلف واکسیناسیون دامی بر علیه بیماری‌های مختلف تقدیر کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل ضرورت تقویت و ترمیم اعتبارات دامپزشکی، ساماندهی کشتارگاه سنتی دام شهرستان، مقابله جدی با کشتار غیرمجاز دام و نیز افزایش تعامل و همکاری‌های بین بخشی دستگاه‌های متولی حوزه سلامت و امنیت غذایی از مهمترین محورهای فعالیت در دامپزشکی اعلام کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا