شهرستان ها

بیماری‌های حاد دام و طیور در نیر مشاهده نشده است

نیر- فرماندار شهرستان نیر گفت: هیچ مورد حادی از بیماری‌های دام و طیور در شهرستان نیر گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی ظهر دوشنبه در نشست با مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: امنیت غذایی از شاخص‌های مهم منافع ملی است و نقش دامپزشکی در این راستا کلیدی و غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه دامپزشکی در تأمین سلامت و امنیت غذایی نقش اساسی را ایفا می‌کند، تصریح کرد: دامپزشکی به عنوان شاخص مهم منافع ملی یکی از زیرساختی‌ترین تشکیلات در ۲ بعد اقتصادی و بهداشتی بوده و نقش آن کلیدی و غیرقابل انکار است.

فرماندار نیر گفت: در حال حاضر موردی از بیماری‌های حاد دام و طیور در منطقه وجود ندارد و آرامشی که در حوزه سلامت جمعیت دامی، تأمین محصولات پروتئینی و به طور کلی در حوزه امنیت غذایی داریم حاصل تلاش شبانه‌روزی دامپزشکی است.

محمدی عملکرد دامپزشکی را در حوزه‌های مختلف خوب ارزیابی کرد و افزود: نتایج بازدیدهای دوره‌ای و میدانی از روستاها و عشایر منطقه نشان از رضایت دامداران و عشایر نسبت به فعالیت‌های دامپزشکی است و مشکلی در این حوزه نداریم.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی در دامپزشکی خاطرنشان کرد: در کنار این محدودیت‌ها حمایت همه‌جانبه مجموعه فرمانداری از اهداف و فعالیت‌های دامپزشکی به ویژه در زمینه جامعه دامداران و روستاییان منطقه پابرجا است.

فرماندار نیر خواستار تقویت اعتبارات و منابع مالی دامپزشکی این شهرستان در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا