ورزش

ایران یکی از ۱۰ کشور مبتلا به کم‌تحرکی/ آسیب کم‌تحرگی از سیل و طوفان بیشتر است

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه ایران یکی از ۱۰ کشور مبتلا به کم‌تحرکی است، گفت: طی سال ها و دهه های آینده تاثیرات کم‌تحرگی از سیل و طوفان بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از نخستین لیگ تخصصی «ماراتن نسخه سبز» از جمله برنامه های انجمن پیلاتس ویژه دانشجویان، پزشکان و پرستاران دانشگاه های علوم پزشکی ایران با حضور مسئولان فدراسیون ورزش‌های همگانی و رئیس اداره توسعه ورزش‌های همگانی و قهرمانی وزارت بهداشت برگزار شد.
افشین ملایی، رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه وقتی صحبت از حرکت جهادی فدراسیون می شود در واقع حرکت برای خدمت به مردم ارزش پیدا می کند، یادآور شد: اگر در کشور میلیون ها بیمار به خاطر کم تحرکی وجود دارد، این موضوع فخری برای جامعه ورزش نیست بلکه خجالت زدگی ورزش را نشان می دهد.
وی با تاکید بر اینکه اصلی ترین شاخص موفقیت کاهش بیماری هایی است که بر اثر کم تحرکی ایجاد می شوند، خاطرنشان کرد: ایران یکی از ۱۰ کشور مبتلا به کم تحرکی است؛ سبک زندگی مردم تغییر کرده و آن‌ ها به سمت کم‌ تحرکی پیش می روند و همین موضوع سالانه باعث میلیاردها تومان هزینه می شود که خود در شرایط اقتصادی امروز خسارت به شمار می آید.
 رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در مورد اینکه چرا افراد در پارک به صورت معنادار ورزش نمی کنند، عنوان کرد: باید انتظار داشت افراد شغل را شان را رها کنند و به ورزش بپردازند؟ دولت به این نتیجه رسیده است به مردم یارانه دهد تا به سمت ورزش سوق پیدا کنند، امروز دولت انقلابی باید سرفصل جدیدی برای مردم ارائه دهد به ویژه که سلامت مردم روی هر پدیده ای در جامعه تاثیر دارد.
ملایی با بیان اینکه رییس جمهور باید دلیل کم تحرکی را از وزارت ورزش و دیگر سازمان ها مطالبه کند، گفت: در سال ها و دهه های آینده تاثیرات کم‌تحرگی از سیل و طوفان بیشتر خواهد شد و همین مسئله به بزرگ‌ترین چالش حاکمیت تبدیل می شود.  
ایمان متقیان نژاد، رئیس انجمن پیلاتس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به اینکه این فدراسیون با دست خالی و بدون حمایت طرح های خودش را به مرحله اجرا در می آورد، گفت: ١٥ طرح ملی در دستورکار فدراسیون ورزش های همگانی قرار گرفته است و لیگ «ماراتن نسخه سبز» یکی از این طرح هاست که به دنبال طرح ها و برنامه های پرتعداد فدراسیون ورزش های همگانی به اجرا در خواهد آمد.  
وی با با بیان اینکه فدراسیون ورزش های همگانی می تواند سازمان تخصصی در کشور باشد، اظهار کرد: لیگی که امروز از آن رونمایی شد، نتیجه یک سال برنامه ریزی است و از ٢٦ مهر آغاز می شود و به مدت ١٠ هفته ادامه خواهد داشت.
همچنین محمدحسین میرزا راه کوشکی رئیس اداره توسعه ورزش های همگانی و قهرمانی وزارت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد در مرحله بحرانی هستیم اما خودمان اطلاع نداریم، خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم موضوع ساختارسازی است به گونه ای که به اجرای طرح ها کمک کند و این مسئله یکی از تعهدات ما به شمار می‌رود.   
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا