شهرستان ها

۴۵ موقوفه جدید در فارس به ثبت رسید/عزاداری در ۱۷۰ بقعه متبرکه

شیراز- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: طی سال ١۴٠٠ شهرستان جهرم بیشترین موقوفه جدید را داشته و ۴۵ موقوفه جدید به موقوفات فارس اضافه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس موسوی صبح سه شنبه در نشستی خبری بیان کرد: هرساله برنامه‌های مختلفی در راستای گرامیداشت ایام محرم در استان فارس اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال قرار است این برنامه‌ها در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی از هشتم مرداد ماه لغایت پنجم مهر ماه اجرایی خواهد شد که این برنامه در ۴٢٠ بقعه متبرکه با حضور ۴۴ هیأت مذهبی اجرایی خواهد شد.

موسوی تاکید کرد: در محرم امسال ٣٧٠ مبلغ که شامل ١٢٠ مبلغ از استان قم و ٢٧٠ مبلغ بومی استان فارس به بقاع متبرکه استان اعزام خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول مراسم شیرخوارگاه حسینی در ١۴ مهرماه در ١٩ بقعه متبرکه استان فارس اجرایی خواهد شد این در حالی است که مراسم‌های ایام تاسوعا و عاشورا در ١٧٠ بقعه متبرکه استان فارس اجرایی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس یادآور شد: همزمان با ایام تاسوعا و عاشورا حسینی شاهد برگزاری نماز ظهر در ١۵٠ بقعه متبرکه استان خواهد بود این در حالی است که بقاع متبرکه برای گرامیداشت سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام نیز برنامه ریزی های ویژه ای داشته است.

موسوی از برگزاری اطعام حسینی در راستای حمایت از هیأت‌های مذهبی و خانواده‌های نیازمند خبر داد و تاکنون ۴٠٠ هیأت مذهبی در این طرح تعیین تکلیف شده و حواله خود را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از خانواده‌های نیازمند طرح درمانی ویژه ای برای این افراد با همکاری درمانگاه‌های موجود در استان در نظر گرفته شده است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: طی سال ١۴٠٠ شهرستان جهرم بیشترین وقف جدید را داشته و به طور کلی می‌توان گفت طی سال گذشته ۴۵ موقوفه جدید در استان ایجاد شده که بیشترین حوزه مربوط به ساخت مسجد و امور خیریه است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا