شهرستان ها

تشکیل شورای امر به معروف اصناف برای اولین بار در آذربایجان شرقی

تبریز- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی از تشکیل شورای امر به معروف اصناف برای اولین بار در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نستوهی ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی گفت: فلسفه واقعه و قیام کربلا برای اصلاح و هدایت امت اسلام به عنوان رسالت انبیا و ائمه و معصومین است و همان‌گونه که امام حسین (ع) خود، خانواده و آبروی خویش را در این راه هزینه کردند.

وی افزود: امروز نیز هر حرکتی در راستای امر به معروف و نهی از منکر با تخریب و توهین روبه‌رو می‌شود و باید توجه کنیم که در مقابل این توهین و تخریب‌ها باید در محضر الهی پاسخگو باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی سپس سیره عملی و الگویی اهل بیت (ع) را امر به معروف مسئولان اعلام کرد و افزود: مهم‌ترین هدف قیام امام حسین (ع)، امر به معروف مسئولان بود.

حجت الاسلام نستوهی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر هزینه جانی و حیثیتی دارد، گفت: وظیفه این ستاد فراهم کردن زمینه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی موضوعاتی مانند حجاب و عفاف و برخورد با سگ‌گردانی و یا برخورد با سلبریتی‌های بدحجاب را مطالبه عمومی دانست.

وی سپس گفت: متأسفانه در این زمینه با خلأهای قانونی روبه‌رو هستیم و از نمایندگان مجلس انتظار داریم به‌جای دخالت‌های ناثواب در اموری مانند عزل و نصب مدیران، نسبت به حل رفع چنین خلأهایی اقدام کنند.

وی گفت: البته هر چند در مورد منکر بودن دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها ابهام وجود دارد اما در این خصوص در خفا و پشت پرده و نه به صورت قانونی و رسمی هم از طریق رئیس ستاد استان و هم دبیرخانه تذکراتی به برخی نمایندگان داده شده است.

نستوهی ابراز داشت: رسالت رسانه‌ها در این زمینه مطالبه گری است و رسانه‌ها مهم‌ترین آمران به معروف در جامعه هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی همچنین در ادامه گفت: حدود پنج هزار نفر در دوره‌های عمومی ویژه کارکنان دولت در این زمینه آموزش دیده و یک هزار گروه احیاگر امر به معروف با ۱۶ زمینه تخصصی برای راه اندازی گروه‌های جهادی تشکیل شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا