اقتصاد

گزارشی مبنی بر آلودگی آب شرب پس از سیلاب اعلام نشده است

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر بروز بیماری ناشی از آلودگی آب شرب توسط وزارت بهداشت گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، «احمد منتظری» افزود: در حال حاضر با تلاش شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور آب شرب اکثر شهرها و روستاهای آسیب‌دیده از سیل اخیر در شبکه توزیع برقرار شده است و شاخص‌های بهداشت و سلامت آب به‌صورت مستمر پایش می‌شود.

وی ادامه‌داد: در پی بروز بارندگی‌های اخیر در برخی استان‌های کشور از جمله تهران، البرز، فارس، یزد، کرمان، مازندران، چهارمحال بختیاری و هرمزگان، سامانه‌‏های تأمین و توزیع آب در تعدادی از روستاها و برخی شهرها دچار آسیب شدند، به‌طوری‌که آب‌رسانی با اخلال روبه‌رو شد.

منتظری خاطرنشان‌کرد: با ورود تیم‌های عملیاتی بر اساس روش‌های اجرایی استانداردی که از قبل تعریف شده، تعمیرات شبکه آب در این مناطق با سرعت انجام شد و در حال حاضر مشکل خاصی در این مناطق وجود ندارد.

آب مصرفی اکثر روستاهای آسیب‌دیده از سیل در شبکه توزیع برقرار شده است

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تنها در برخی روستاها عملیات تعمیر و بازسازی ادامه دارد، تعمیرات تا چند روز آینده به پایان می‌رسد و تا رفع کامل محدودیت‌ها، آب شرب از تانکرهای سیار آب و آب‌های بسته‌بندی در این مناطق تأمین خواهد شد.

منتظری افزود: موضوع کنترل کیفیت و سلامت آب در مواقع بروز بحران‌ها مطابق دستورالعمل‌های موجود با شدت بیشتری انجام می‌شود تا از سلامت و بهداشت آب شرب اطمینان حاصل شود.

وی ادامه‌داد: با تلاش بی‌وقفه و به‌موقع همکاران شرکت‌های آب و فاضلاب، در هیچ یک از کلان‌شهرهایی که درگیر پدیده سیل بوده‌اند، بحران‌های کیفیت از جمله افزایش کدورت در شبکه توزیع رخ نداده است.

این مسؤول بیان‌داشت: باتوجه به حجم سیلاب در رودخانه‌ها، مدیریت آن در تصفیه‌خانه‌های آب یک دستاورد بسیار قابل‌توجه است و البته در هیچ یک از این کلان‏‌شهرها قطع جریان آب نیز اتفاق نیفتاده است که این نشان از آمادگی تیم‌های عملیاتی و کارشناسی در شرکت‌های آب و فاضلاب دارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا