بین الملل

آغاز به کار مجدد مدارس ترکیه در عربستان سعودی

پس از دیدارهای مقامات ارشد ریاض و آنکارا در ماه های اخیر وزارت آموزش و پرورش ترکیه از توافق دو کشور به منظور گشایش مجدد مدارس ترکیه در عربستان سعودی سخن می گوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت آموزش و پرورش ترکیه از آغاز به کار مجدد فعالیت مدارس تحت نظارت این وزارتخانه در عربستان سعودی خبر داد. فعالیت مدارس مزبور از پایان سال تحصیلی 2021-2020 میلادی متوقف شده بود.

در بیانیه وزارت آموزش و پرورش ترکیه تاکید شده است که گشایش مجدد مدارس مزبور در نتیجه تماس های دیپلماتیک دولت ترکیه و ابتکار این وزارتخانه رقم خورده است.

این بیانیه همچنین به دیدار و رایزنی وزرای آموزش و پروش دو کشور در حاشیه اجلاس تحول آموزشی که در اوایل تیرماه در پاریس برگزار شد اشاره داشته است.

درحالی که روابط ریاض و آنکارا از اکتبر 2018 پس از جنجال قتل جمال خاشقجی، خبرنگار سعودی در محل کنسولگری عربستان در استانبول به سردی گراییده بود، در ماه های اخیر در سایه دیدارهای متعدد مقامات ارشد دو کشور رو به بهبود نهاده است.

در همین راستا محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در 22 ژوئن رهسپار آنکارا شد و با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد. اردوغان و بن سلمان در دیدارهای خود بر ضرورت تقویت همکاری ها در کلیه زمینه های سیاسی، اقتصادی، نظامی و توسعه همکاری های مشترک در بخش انرژی تاکید کردند.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا