شهرستان ها

ضرورت برخورد با عوامل زمین خواری در آذربایجان شرقی

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی برخورد قانونی، جدی و بدون تعلل با زمین‌خواران و مسئولانی را که در مقابل ساخت‌وسازهای غیرمجاز کوتاهی می‌کنند خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عابدین خرّم در نشست شورای حفاظت از اراضی استان گفت: مدیران سازمان‌ها و نهادهایی که برای حفظ املاک و اراضی بیت‌المال مسئولیت دارد نباید در انجام مسئولیت کوتاهی کند.

وی افزود: وظایف دستگاه‌های مسئول در حوزه حفاظت از حریم شهرها، رودخانه‌ها و منابع طبیعی مشخص است و اگر این مجموعه‌ها در انجام مسئولیت خود کوتاهی کنند باید با مسئول دستگاه قبل از دلالان و زمین‌خواران و متجاوزان به حرایم برخورد قانونی شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر در تمامی شهرستان‌ها، فرمانداران، دادستانی و نیروهای انتظامی و امنیتی همگی باهم و هماهنگ و هم‌راستا عمل کنند دیگر شاهد ساخت‌وسازهای غیرمجاز نخواهیم بود.

خرّم با تاکید بر اینکه نباید به بهانه ایجاد مسائل اجتماعی در برخورد با متخلفان کوتاهی کرد افزود: در رابطه با احداث غیرمجاز باغ‌ویلا، خانه‌ویلا و تغییر کاربری اراضی باید به‌جد و بی‌رحمانه ورود کرد و نباید در این زمینه کوتاه آمد تا دیگر با این موارد مواجه نشویم.

وی بر ضرورت برگزاری رزمایش بزرگ برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز تاکید کرد و افزود: در استان تمام مناطقی که به حریم رودخانه‌ها و شهرها وارد شده‌اند و به صورت انبوه ساخت‌وساز و تغییر کاربری غیرمجاز در آنها صورت گرفته باید شناسایی و برخورد قانونی و جدی با معارضان صورت گرفته و تخریب انجام شود تا درس عبرتی برای سایر افراد باشد.

استاندار اظهار کرد: دستگاه‌های خدماتی از جمله آب، برق و گاز نباید به ساخت‌وسازهای غیرمجاز خدمات ارائه کنند و اگر دستگاهی به این ساخت‌وسازها خدمات دهد طبق قانون با آن برخورد می‌شود.

در ادامه این نشست رئیس دادگستری آذربایجان شرقی هم گفت: برای دستگاه قضائی برای برخورد با متخلفان و متعرضان به املاک و اراضی ملی و دولتی جدی است و باید همه دستگاه در این خصوص اهتمام کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا