سیاسی

مکلف به کوچک‌سازی دولت هستیم/ تفکیک وزارت صمت کار درستی نیست

نقدعلی در گفتگو با مهر:

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس درباره تفکیک وزارت صمت، گفت: ما اساساً مکلف به کوچک‌سازی دولت هستیم و معتقدم که تفکیک وزارت صمت کار غلطی است.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: بنده اساساً با این لایحه مخالفم. از منظر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد ساختار اداری اساساً مکلف به کوچک‌سازی دولت هستیم و با این آفتابه لگن زیاد کردن‌ها چیزی حل نمی‌شود.

وی بیان کرد: پدر یک خانواده مسئولیت دارد و همه وظایف خود را انجام می‌دهد. این طور نیست که بخواهیم تصمیم بگیریم برای آموزش یک پدر داشته باشیم و برای خوراکی یک به پدر. اگر بخواهیم این طور به ماجرا نگاه کنیم، باید برای هر یک از شئون وزارتخانه‌ای، یک وزارتخانه تشکیل دهیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی افزود: من نه تنها معتقدم که این تفکیک غلط است، بلکه معتقدم بعضی از وزارتخانه‌های موجود را هم می‌شود ادغام کرد. برای مثال، وزارت ارشاد و اوقاف و بسیاری از نهادهای مذهبی قابل ادغام هستند. بعضی از وزارتخانه‌های ما مانند وزارت دادگستری اساساً فلسفه وجودی ندارند چرا که خاصیتی ندارند.

نقدعلی گفت: زیاد کردن وزارتخانه‌ها جز گسترش دولت ثمری ندارد. اینکه می‌گویند تفکیک وظایف با ماهیت وظایف متفاوت است، کاملاً غلط است. اصفهانی‌ها می‌گویند وقتی تعزیه‌خوان کم می‌آورد، رو به طبال می‌آورد؛ یعنی خودش هنر مدیریت ندارد و آفتابه لگن‌ها را زیاد می‌کند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مدتی می‌گفتند وظیفه نظارت بر بازار باید از وزارت جهاد کشاورزی منتزع شود و قانون تمرکز را زیر سوال می‌برد، تفکیک کردند و بر عهده وزارت صمت گذاشتند. بعد از دو سال گفتند خیر، باید همان باشد. الان مجدداً زمزمه‌هایی مطرح است که می‌گویند کشاورزی باید به کشاورزی برسد و کشاورزی جهاد کشاورزی را چه به بازار!

وی تاکید کرد: این نشان دهنده آن است آن‌هایی که مسئولیت دستشان است، می‌خواهند از وظایف شانه خالی کنند. حال و حوصله کار کردن ندارند و می‌خواهند این وظایف را به عهده دیگران بگذارند. اگر مدیران کاری و زرنگ داشتیم و مسئولانی که نمی‌خواستند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند، اگر وظیفه سه وزارتخانه را هم روی شانه یک وزارتخانه می‌گذاشتند، باز می‌توانستند وظایف خود را انجام دهند.

نقدعلی اظهار داشت: ما پیرو مکتب سلیمانی هستیم. یک سلیمانی بود و یک عالم استکبار و همه وظایف را هم انجام می‌داد. یمن، سوریه، لبنان، فلسطین و همه جا را مدیریت می‌کرد؛ چون معتقد به تفکیک وظایف و واسپاری نبود و اهل گذاشتن مسئولیت بر شانه دیگران نبود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه این طور شده و ریشه‌اش هم در تنبلی و بی‌حالی و یا خدای نکرده بعضی منافع و غرض‌های خاص و شخصی است تا مسئولی بخواهد یک پست جدید ایجاد کند و یا به یکسری نورچشمی پست دهد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا