شهرستان ها

نقشه عملیاتی تولیدات صادرات محور خراسان شمالی تدوین می‌شود

بجنورد- سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی با اشاره به لزوم شناسایی کشورهای دارای بازار مناسب برای استان، گفت: به دنبال ارائه نقشه عملیاتی در راستای تولیدات صادرات محور هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فخر موحدی صبح پنج شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای تحقق جهش تولید نیازمند توسعه صادرات هستیم که با همدلی و همفکری دستگاه‌های اجرایی متولی می‌توان این مسیر را طی کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی ادامه داد: جلسات این کارگروه باید به سمت عملیاتی شدن پیش برود لذا نقش اتاق بازرگانی در معرفی کشورهای هدف جهت صادرات و شناسایی کالاها جهت برنامه ریزی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه برای تدوین نقشه راه صادرات و عملیاتی کردن آن و تبیین اهداف صادراتی استان باید مجموعه اتاق بازرگانی نقش مهم و اساسی را ایفا کند، افزود: به دنبال ارائه نقشه عملیاتی در راستای تولیدات صادرات محور هستیم.

فخر موحدی خاطر نشان کرد: شرکت‌های بزرگ تولیدی در سطح استان فعال هستند که می‌توانند در توسعه صادرات نقش اساسی داشته باشند.

وی به مهم‌ترین اقدامات برای توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: شناسایی کالاها و بهره مندی از ظرفیت شرکت‌های بزرگ و برگزاری نشست با این شرکت‌ها، حضور دستگاه‌های متولی در این نشست‌ها و بررسی ظرفیت‌های استان، تعیین اولویت‌های صادراتی از سوی دستگاه‌های متولی از مهم‌ترین اقدامات این کارگروه باید باشد.

وی با اشاره به اینکه انعقاد تفاهم نامه صادرات استان با کشور ترکمنستان ارزشمند است، بیان کرد: برای ارتقای کارآیی همکاری تجاری و صادراتی با ترکمنستان، فهرست انواع کالاها و خدمات احصا و به کشور ترکمنستان ارسال شود که این موضوع می‌تواند ظرفیت صادرات استان را افزایش و ارتباط ما را با استان آخال ترکمنستان تقویت کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا