شهرستان ها

بنادر مازندران با ۳۰ درصد ظرفیت فعال هستند

ساری-استاندار مازندران با اشاره به هدفگذاری پنج میلیارد دلاری کالاهای صادراتی در استان گفت: در حال حاضر بنادر استان با ۳۰ درصد ظرفیت کار می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور پیش ازظهر پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان با اشاره به هدفگذاری پنج میلیارد دلاری صادرات کالا از استان طی دوره زمانی دو ساله اظهار داشت: ظرفیت صادراتی استان بالا و بی حد وحصر است و نباید به اعداد وارقام افزایش صادرات کالا طی ماه‌های گذشته دلخوش بود.

وی با اظهار اینکه کشورهای دریای خزر و حاشیه از سرمایه گذاری در حوزه صادرات استقبال کردند، افزود: توسعه کالاهای صادراتی سبب توسعه اقتصادی می‌شود و باید از ظرفیت و جایگاه ویژه کریدور شمال به جنوب بهره گیری کرد.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر بنادر استان با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، خواستار برنامه ریزی برای افزایش صادرات از مبدا شد و گفت: همچنین کشورهای عضو اکو نیز آماده افزایش تبادلات تجاری با استان مازندران هستند.

استاندار مازندران گفت: همچنین شرکت‌های صادراتی استان با رعایت استانداردهای بین المللی دست پر به میدان صادرات آمدند و بسیاری از کشورهای منطقه برای صادرات کالاهای استان درحال رایزنی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز با اشاره به رشد ۲۹ درصدی وزن و ۳۴ درصدی ارزش کالاهای صادراتی استان اظهار داشت: طی سال جاری بیش از ۳۰۰ میلیون دلار کالا از استان صادر شده است.

وی فرآورده‌های لبنی، سیمان، مواد معدنی، کاغذ، خوراک آبزیان و محصولات شیلاتی را از جمله کالاهای صادراتی بیان کرد و گفت: عراق، ترکیه، امارات، ازبکستان، قرقیزستان و ترکمنستان از جمله مقاصد صادراتی به شمار می‌رود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا