شهرستان ها

توزیع اعتبارات با اولویت پروژه‌های پیشران در خلخال

خلخال- فرماندار شهرستان خلخال گفت: توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۱ بر اساس شاخص‌های تعیین شده و پروژه‌های پیشران در شهرستان خلخال انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد یحیی‌زاده بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی خلخال اظهار کرد: توجه به زیرساخت‌ها به ویژه حمایت از بخش خصوصی و توسعه شهرک‌های صنعتی جز برنامه‌های اصلی توسعه خلخال است.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش بر این است تا اصل تولید، کارآفرینی و اشتغال‌آفرینی در کنار اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یک اولویت اصلی مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: میزان اعتبارات استانی تخصیص یافته از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای امسال شهرستان خلخال در مقایسه با اعتبارات سال گذشته این شهرستان ۳۱ درصد افزایش یافته است.

فرماندار خلخال گفت: با توجه به منابع محدود باید با تشکیل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان از این منابع در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و پیشران استفاده شده و منابع کم را متناسب با تقاضای زیاد درست مدیریت کنیم.

یحیی‌زاده با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۵۸۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان اردبیل برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی این شهرستان تخصیص یافته است، افزود: اعتبارات استانی امسال خلخال با اولویت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار و مورد نیاز شهرستان توزیع می‌شود که بر این اساس اجرا و تکمیل ۱۵۶ طرح و پروژه عمرانی در اولویت خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه با توجه به این محدودیت پروژه‌های پیشران برای شهرستان‌های مختلف در اولویت توزیع اعتبارات سال‌جاری قرار گرفت، خاطرنشان کرد: اعتبارات استانی امسال خلخال توسط دستگاه‌های اجرایی هزینه خواهد شد و هر یک از دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در ازای اعتبارات استانی ۲.۵ برابر از اعتبارات ملی جذب و برای تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی هزینه کنند.

فرماندار خلخال اضافه کرد: اعتبارات استانی این شهرستان برای اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی، تأمین آب شرب شهری و روستایی، مرمت، بهسازی و آسفالت راه‌های ارتباطی روستایی، اجرای طرح‌های هادی روستایی، مرمت و بهسازی معابر شهری و روستایی، عمران شهری، تأمین آب زراعی، احداث و تکمیل فضاهای آموزشی، تکمیل پروژه‌های ورزشی و سایر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی که از سال‌های گذشته آغاز و نیمه‌کار مانده، هزینه خواهد شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا