بین الملل

رئیس اتحادیه اروپا: مسؤولان لبنانی تحقیقات درمورد انفجار بندر بیروت را به اتمام برسانند

رئیس اتحادیه اروپا ضمن درخواست از مسؤولان لبنانی برای تکمیل روند تحقیقات در پرونده انفجار بندر بیروت، بر لزوم تکمیل این تحقیقات جهت اجرای عدالت در حق قربانیان این انفجار تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، شارل میشل، رئیس اتحادیه اروپا در توییتی از مسؤولان لبنانی خواست تحقیقات درمورد پرونده انفجار بندر بیروت را به اتمام برسانند.
میشل با تاکید بر لزوم تکمیل تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت که موجب مرگ بیش از ۲۰۰ تن شد، نوشت، این تحقیقات نیازمند بررسی‌های فوری جهت اجرای عدالت در حق قربانیان آن است.
رئیس اتحادیه اروپا در ادامه نیز نوشت، تکمیل تحقیقات درباره این فاجعه بدون تاخیر بیشتر در واقع کلید عدالت و حسابرسی است و اتحادیه اروپا آماده حمایت از اقدامات لبنان برای حل این بحران اجتماعی و اقتصادی شدید است.
امروز (پنج‌شنبه) دومین سالروز انفجاری است که چهارم اوت ۲۰۲۰ در بندر بیروت رخ داد و در آن یک انبار بزرگ آمونیوم نیترات منفجر شد که در نتیجه آن ۷۰۰۰ تن زخمی شدند.
تحقیقات در این پرونده که سازمان ملل آن را یکی از بزرگترین انفجارهای غیرهسته‌ای عصر جدید خواند، به دلیل اختلاف‌نظرهای سیاسی در لبنان متوقف شد اما کمیته کارشناسان سازمان ملل روز چهارشنبه درخواست خانواده‌های قربانیان این انفجار برای انجام تحقیقی بین‌المللی را تایید کرد.
طبق گزارش سازمان ملل، مناطق آسیب‌دیده از این انفجار هنوز به همان صورت باقی هستند و کمک‌ها برای بازسازی این مناطق به سختی به دست ذی‌نفعان می‌رسند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا