شهرستان ها

برگزاری طرح «حامیم» ویژه دانشجویان در شیراز

شیراز – مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری طرح «حامیم» ویژه دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در شیراز در شهریور سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین حمید مقامی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با عنوان حلقه‌های میانی؛ طرح حامیم به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دیگر دانشگاه‌های استان و با همکاری تشکل‌های دانشجویی در شیراز برگزار می‌شود.

وی امیدآفرینی، تقویت بنیه اعتقادی و فکری، نشاط و روحیه فعالیت‌های جمعی، انگیزه برای نقش‌آفرینی در سال تحصیلی پیش رو و حضور میدانی در دانشگاه‌ها را از اهداف این طرح کشوری برشمرد.

او مخاطبان این دوره را کنشگران و فعالان فرهنگی، سیاسی و مذهبی در دانشگاه‌ها دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد کشوری اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص جریان ساز بودن دانشجویان انقلابی است که در طرح حامیم با حضور در کارگاه‌های ایده پردازی، جریان شناسی، تفکر نقادانه و مخاطب شناسی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی آماده می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مقامی با اشاره به اهمیت استعدادسنجی و استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان و فرصت شبکه‌سازی و تیم‌سازی دانشجویان مستعد، گفت: این رویداد مهم فرهنگی در تابستان امسال با همکاری تمام رؤسای دانشگاه‌های استان فارس از سوم تا نهم شهریور در دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود که طی این دوره، اساتید به مباحث علمی، فرهنگی و سیاسی در قالب کارگاه‌های آموزشی می‌پردازند.

این مقام مسؤول در دانشگاه یکی از مزایای شرکت در طرح حامیم را تطبیق ۲ واحد دروس معارف برشمرد و اظهار کرد: در حوزه آموزش‌های رسمی طرح حامیم سه عنوان کتاب شامل طرح کلیات اندیشه اسلامی در قرآن، همرزمان حسین (ع) و خط امام ارائه شده که دانشجویان با گذراندن هر کدام از این کتاب‌ها در طول یک هفته برگزاری طرح حامیم، می‌توانند آن را با یکی از دروس معارف خود تطبیق دهند.

او با اشاره به اهمیت دروس معرفتی و مهارتی در این دوره بیان کرد: جهاد تبیین، پاسخ به شبهات، جریان شناسی دانشگاه امروز، تحلیل تحولات منطقه و جهان، مهارت‌های ارتباط مؤثر، مدیریت زمان، مدیریت شبکه‌های اجتماعی از مباحث ارائه شده در این دوره است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: رویدادهای ایده پردازی، تورهای علمی، کرسی‌آزاداندیشی، اکران فیلم و مستند، گفت‌وگو با مسؤولان استانی، نشست با نخبگان علمی و دانشگاهی، برنامه‌های ورزشی و تفریحی نیز بخشی از برنامه‌های جانبی این دوره است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا