ورزش

كشتى فرنگى بدون بنا در جستجوى موفقيت

پسر طلايى اسلو در قونيه روى تشك مى رود

اسامی 10 فرنگی کار اعزامی به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه اعلام شد.

به گزارش “ورزش سه”، از جمعه آینده بیست و یکم مرداد ماه، رقابت های کشتی فرنگی پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی شروع خواهد شد و تیم ملی ایران نیز با ترکیبی از نفرات جوان و باتجربه ای عازم قونیه می شود که نتوانستند مجوز پوشیدن دوبنده تیم ملی در رقابت های جهانی صربستان را کسب کنند. 
تیم هشت نفره ایران در دوره گذشته رقابت ها که 5 سال پیش در باکو آذربایجان برگزار شد، موفق به کسب دو مدال طلا به وسیله محمدعلی گرایی و یوسف قادریان و سه مدال برنز توسط مهدی زیدوند، مهدی فلاح و شهاب قوره جیلی شد. در این دوره اما تیم ده نفره ایران در حالی قرار است تحت هدایت بهروز حضرتی پور و طالب نعمت پور عازم قونیه شود که شامل این نفرات خواهد بود:

۵۵ کیلوگرم: محمد حسینوند پناهی
۶۰ کیلوگرم: امید آرامی
۶۳ کیلوگرم: شیرزاد بهشتی طلا
۶۷ کیلوگرم: محمدجواد رضایی
۷۲ کیلوگرم: محمدرضا رستمی
۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد
۸۲ کیلوگرم: رسول گرمسیری
۸۷ کیلوگرم: رامین طاهری
۹۷ کیلوگرم: مهدی بالی
۱۳۰ کیلوگرم: علی اکبر یوسفی

از آن تیم هشت نفره، تنها کشتی گیری که در تیم اعزامی به قونیه نیز حضور خواهد داشت، رسول گرمسیری است که در باکو و در وزن 75 کیلوگرم به مدالی نرسید اما امسال قرار است در حالی در وزن 82 کیلوگرم به روی تشک برود که عنوان قهرمانی آسیا را به یدک می کشد. اما مهم ترین چهره قابل اشاره در ترکیب ایران علی اکبر یوسفی است که سال گذشته در جهانی اسلو به مدال طلا رسید تا تبدیل به نخستین سنگین وزن تاریخ کشتی فرنگی ایران شود که به عنوان قهرمانی جهان می رسد. او که امسال دو بار مغلوب امین میرزازاده شد تا فرصت حضور در جهانی بلگراد را از دست بدهد، اصلی ترین مدعی وزن 130 کیلوگرم در قونیه خواهد بود و باید در مقابل رقبایی همچون صباح شریعتی و مومینجون عبداله اف قرار بگیرد. همچنین می توان به نام های امین کاویانی نژاد، رامین طاهری و مهدی بالی نیز اشاره کرد که سابقه قهرمانی آسیا را در کارنامه دارند.
همانند کشتی آزاد، سه کشور آذربایجان، ازبکستان و قرقیزستان با ترکیب اصلی خود به قونیه خواهند آمد و ترکیه میزبان از کشتی گیران مطرح خود استفاده نخواهد کرد. در میان فهرست نفرات حاضر در این رقابت ها می توان به نام سه مدال آور المپیک یعنی رفیق حسینوف و صباح شریعتی از آذربایجان و آکژول محموداف قرقیزستانی اشاره کرد. البته نمی توان از کنار نام هایی همچون رستم آساکالوف، الدانیز عزیزلی، ژولامان شارشنبکوف و سنان سلیمانوف نیز به سادگی عبور کرد.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا