شهرستان ها

تربیت تک بعدیِ نسل‌ها محکوم به شکست است

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تربیت تک بعدی نسل‌های آینده محکوم به شکست است و هیچ ثمره‌ای به همراه ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری شامگاه پنجشنبه در گردهمایی مدیران و معاونان آموزش و پرورش که به حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در خانه معلم برگزار شد، اظهار کرد: با همکاری نهادهای فرهنگی برنامه شاخصی را در سوگواره جوانان به یاد حضرت قاسم (ع) شاهد بودیم که اجرای این برنامه‌ها در حقیقت بخشی از سند تحول نظام تعلیم و تربیت است.

وی تصریح کرد: ما به نقشه راه در پیمودن مسیر تعالی آموزش و پرورش نیاز داریم که در همین راستا قرارگاه تحقق عدالت آموزشی و تربیتی در استان شکل گرفته و در قالب برنامه‌های متنوع سعی بر این است تا عدالت آموزشی نیز رعایت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تدارک ۲۰ برنامه در مقطع آموزش متوسطه و ۳۰ برنامه در معاونت پرورشی در ساحه‌های شش‌گانه خبر داد و گفت: ۷۵۰ فعالیت آموزشی و پرورشی در کشور برای سال تحصیلی پیش رو نظر گرفته شده که امیدواریم بر اساس ظرفیت‌سنجی این برنامه‌ها تحقق پیدا کند.

صفری از سند تحول به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش و تلاش برای زدودن غفلت‌های گذشته عنوان کرد و افزود: هدف راهبردی سند تعیین اولویت‌های آموزش و پرورش در محورهای تربیتی و آموزشی است.

وی توجه به تربیت نسل‌های آینده را در تمام ساحه‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: به دور از نگاه تک بعدی، در نظام تعلیم و تربیت باید نگاه متعادل و متوازن را در پیش گرفته و در کنار توسعه فضای فیزیکی، تقویت نیروی انسانی و تأمین تجهیزات و امکانات بسیار مهم و اساسی است.

صفری تقویت مدرسه را به عنوان جایگاه اصلی معلمان و دانش‌آموزان یادآور شد و اضافه کرد: مدارس در حقیقت کانون اصلی تعلیم و تربیت است و در کف مدرسه و کلاس درس مدیران و معلمان با حضور خود می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی بهبود مدیریت توسط مدیران مدارس و ارتقای جایگاه معلم را بسیار ضروری عنوان کرد و ادامه داد: همه این برنامه‌ها با هدف کاستن از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای توانمندی معلمان انجام می‌شود چرا که اگر معلمی نباشد، حرکتی در جامعه در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رخ نخواهد داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در تحقق عدالت تربیتی و آموزشی سعی بر این است تا اقدامات و فعالیت‌ها به صورت منظم انجام شده تا شکنندگی کمی را در حوزه آسیب‌های اجتماعی شاهد باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا