شهرستان ها

برپایی عزاداری دهه اول محرم در خانه‌های قرآنی اردبیل

اردبیل- مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان اردبیل از برگزاری برنامه‌های عزاداری دهه اول محرم در مؤسسات و خانه قرآنی اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نهضت حورزاده شامگاه پنجشنبه در جلسه هم‌اندیشی برنامه‌های مذهبی محرم با تسلیت ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، به اجرای برنامه‌های عزاداری در مؤسسات و خانه قرآنی اشاره و اظهار کرد: با هدف ارج نهادن به مناسبات مذهبی و گرامی داشت مقام شهدای کربلا، مراسم عزاداری در قالب سخنرانی، قرائت قرآن، مداحی و قرائت زیارت عاشورا در مؤسسات و خانه قرآنی استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی گفت: یک از مهم‌ترین برنامه‌های مؤسسات قرآنی در عزاداری ماه محرم، برگزاری جلسات سخنرانی و پاسخ به سوالات مخاطبین در حوزه امام شناسی، بصیرت افزایی، اهداف قیام عاشورا با محوریت «جهاد تبیین» است که با حضور سخنرانان و مربیان قرآن در قالب جلسات گفتمانی و کارگاهی در مساجد و مراکز فرهنگی برگزار می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان اردبیل به مؤسسات و خانه‌های قرآنی فعال در برنامه‌های دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: در تمامی مؤسسات و خانه قرآنی در بخش برادران و خواهران استان اردبیل برنامه‌هایی متناسب با حال و هوای محرم اجرا می‌شود اما مؤسسات و خانه‌های قرآنی گل نرگس شهرستان کوثر، المهدی (عج) مسجد چهارده معصوم (ع) اردبیل، الهادی (ع) بیله سوار، فرقان محله عباسیه اردبیل، آوای سیدالسادجدین مسجد رسول الله (ص) اردبیل، مراسم برگزار می‌شود.

حوررزاده بیان کرد: بصیر شهرستان مشگین، نهج الحیاه روستای پیراقوم، آل یاسین شهرستان نیر، دارالسلام شهرستان گرمی، محمد رسول الله (ص) شهرستان مرزی اصلاندوز، عبادالصالحین اردبیل، ذوالقدر شهرستان نیر و دیگر خانه‌ها و مؤسسات قرآنی برنامه مستمر و مدون از اول تا روز سیزدهم محرم برگزار و در دهه دوم محرم نیز برنامه‌های زیارت نامه خوانی و روضه‌های خانگی برگزار می‌کنند.

وی گفت: مشارکت در امور خیریه، مساعدت و همیاری در کمک به خانواده‌های بی بضاعت و پخش احسان و نذورات در مناطق حاشیه و کم برخوردار، از دیگر فعالیت‌های مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان اردبیل در دهه اول محرم است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا